2789
Sök

Bra storlek på intercooler volvo 940

177 Inlägg
8 januari 2016
Trådstartare
Halloj!
Jag är inne på att köpa en ny intercooler. Men kan inte riktigt avgöra vilken storlek/modell jag skall ha. Funderade lite på en "långsmal" som man kan få in bakom/under kofångaren.
Eller vad är bäst :s någon som har något tips? smile
Tack på förhand smile
Senast redigerat av Frasser (10 januari 2016)

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 januari 2016
just placering är noga. På Volvo S40 med lite steg 4-5 nånting så får man 70graders insugstemp med IC på originalplats, då uppgraderad till en från racecooling. Att byta till långsmal, frontmonterad(också racecooling) gav 33grader.  Så placera den väl.

Man kan spionera på skroten efter bilar med original FMIC och ta den. Volvo V50 och diverse BMW diesel tex. Förmodligen bättre än kinaprylarna :-P

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

177 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
Inte alls säker, men har inte de flesta bilarna plastgavlar orginal :s Förutom lastbilar typ :s

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 januari 2016
WolframU skrev:
Om man skall leta begagnade originalprylar på skroten, försök att hitta någon som inte har plastgavlar.

Frasser skrev:
Inte alls säker, men har inte de flesta bilarna plastgavlar orginal :s Förutom lastbilar typ :s

Tja, skall man erövra världen så får man kanske rikta blicken mot något vettigare ja. Annars funkar dem rätt okej ändå :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

177 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
Jag har för nuvarande en orginal 940 Ic. Men skall höja laddet till våren osv, så känns som jag behöver en annan.  Med bättre flöde och kylning  :s

528 Inlägg
11 januari 2016
Om du bara skall 'höja laddet' så känns annan ic overkill. Höja laddet låter i mina öron som att justera upp laddtrycket - allt annat lika. Jag ser inte meningen med att vara sniken i ena biten och överpretentiös i andra. Du kan eventuellt få ner värmen på insugsluften något  men tack vara snikenheten så har du ju ändå ingen aning om det spelar ngn roll.

177 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
Jag har köpt massa nya saker som är monterade, och skall sedan mappa bilen för 1.5bar är tänkt. Så något nytt fräckt känns nödvändigt.

Team VeboTrim
322 Inlägg
11 januari 2016
Vad kör du för typ av agg? Sprut? Eller menar du 1,5bar på orginal 13c?
KL har bra intercoolers som hänger med länge.

Team VeboTrim @ Facebook

177 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
En schwitzer, 300 någonting kommer inte riktigt ihåg smile megasquirt kör jag på smile
Okajj KL-racing har bra asså! smile vilken storlek skulle jag satsa på tror du? smile

177 Inlägg
13 januari 2016
Trådstartare
Är det möjligtvis inte så att KLracing har samma grejer som biltema? smile

Team VeboTrim
322 Inlägg
16 januari 2016
det finns ju mängd olika men den där http://shop.klracing.se/sv/artiklar/78c … slutn.html tycker jag är vettig. sitter bra inför kofångarn. Hänger med väldigt länge. Finns ju mängd olika på KL. med 2,5" också om man vill ha det. smile

Team VeboTrim @ Facebook

177 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
Ahh! Den ser go ut ja! Har du något bra tips på hur man eventuellt fäster den? Vad tror du besiktningen säger? :s
Tack så jättemycket för tipsen! smile

Team VeboTrim
322 Inlägg
17 januari 2016
Sitter gängade håll på ovan och undersida. Bara sätta ett plattjärn mellan balkarna typ. As enkelt när du har allt på plats. smile besiktning skiter nog i det. Finns så mycket annat dom håller på med.

Team VeboTrim @ Facebook

177 Inlägg
17 januari 2016
Trådstartare
Ah då är jag med! Asbra ju! Hur många bar håller dom för tror du? smile
Ska man kanske chansa att dom godkänner, eller ska man byta tillbaka till orginal innan :s

Team VeboTrim
322 Inlägg
17 januari 2016
Dom håller för mycket. Iallafall dom vi kört med från kl. Jag tror inte dom bryr sig. Har aldrig gjort det för mej eller mina kompisar. 😄

Team VeboTrim @ Facebook

177 Inlägg
18 januari 2016
Trådstartare
Men då kör jag på det! Tack så mycket för all hjälp! smile

Sök