Hej tror inte den har gått in i "limp mode" för det är bra med respons innan det känns ungefär som ett varvstopp den hackar liksom på varvtalet och ibland så händer det någonstans mellan 3000 och 4000varv :-\
Ingen motorlampa som lyser och har inte kollat några felkoder ännu.
Hej tror inte den har gått in i "limp mode" för det är bra med respons innan det känns ungefär som ett varvstopp den hackar liksom på varvtalet och ibland så händer det någonstans mellan 3000 och 4000varv :-\
Ingen motorlampa som lyser och har inte kollat några felkoder ännu.
Jag antar att du inte står och varvar i neutral? Utan under acc?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Får du upp den i arbetstemperatur? Vet inte hur vanligt det är på produktionsbilar, men på eftermarknads styrsystem finns ofta en funktion för att begränsa maximalt varvtal, laddtryck m.m om kylvattnet inte har uppnått rätt temperatur. Är väl lite långsökt så om den har gått bra även kall förut så kan man väl bortse från det.
Men men, ingen idé att sitta här och gissa. Skaffa en felkodsläsare och plocka felkoder och kolla om några värden verkar vara fel.