Jag frågade på byggahus.se och de trodde att det hade med en delad 3fas att göra, detta vill säga att strömmen först går in i en fas och sedan in i en apparat och sen till nollan och sen in i mig. Inte med andra ord den bästa kopplingen. Säkringen bröt bara fasen som kom till lampan men inte nollan som hade ström i sig. Det ska normalt sett inte vara så här, något är lite ful kopplat. Det är ingen risk för elfara förutom just i detta fall jag fick uppleva
Så jag stängde av hela huset på el och sen gjorde klart det hela.
Men nu så har jag drabbas av någon halssjukdom, tror det är garaget relaterat på något sätt. Så jag är just nu stillasittandes
Har kört fast lite sen när väl all gammal trävägg är borta, det är nämligen för kallt för att fortsätta men något större projekt... Jag kan inte mura igen ventilationer för att det är bara runt 4 garder vid öppningen. Jag kan inte putsa väggen av samma anledning. Garagegolvet spricker fortfarande lite så det golvet vill jag inte sätta klinkers på. Mellanväggen kan jag inte riva fören jag fixat en spricka i väggen men sprickan kan jag inte fixa för att väggen är för kall för att mura.
Vinter är min största fiende nu, men å andra sidan blir det att spara lite kosing så det är väl inte helt fel det häller.
Det finns en sak jag kan göra men är lite tveksam om jag vill göra det eller inte. Det är en upphöjning i betongen, typ 5 centimeter där en oljetank stått. Jag funderar nu på att antingen mura upp en liten ramp till den så man inte snubblar på den eller så bilar jag bort en del och fyller på och slätar ut helt. Det första sättet går SÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket snabbare och kostar lite mindre. Ja vi får se hur jag gör, det beror på hur pass mycket det stör mig