Ska bygga låda till 2st b2hn12 dubbla 2ohm och behöver lite råd.
Lådan skall sitta i en 745 kombi, ljuddämpad med dubbla lager silentcoat i tak, dörrar och där jag kommit åt.
Tänkt att bygga en låda för höga spl och ev kunna ändra avstämmning för vanlig musiklyssnande. Tänkt köra slotport och har tillgång till 200 liter brutto. Länk till spec på basarna: http://www.b2audio.com/hns
På sidan rekommenderar dem en låda på 60l per bas men kan väl inte bli sämre med mer liter? Placering, skall basarna och port riktas bakåt eller uppåt för bästa resultat?
Har tävlat lite smått innan i bassrace och street B och sugen på att satsa lite rejälare i år så tänkt en spl låda först och främst men det borde väl gå att ha skivor att skjuta in i porten för att sänka avstämmningen vid vardagslyssnande?
Har tävlat lite smått innan i bassrace och street B och sugen på att satsa lite rejälare i år så tänkt en spl låda först och främst men det borde väl gå att ha skivor att skjuta in i porten för att sänka avstämmningen vid vardagslyssnande?
Det måste la gå :p Det seriösaste hittills i alla fall
Ritar inte lådor så kan inte säga säkert men det har med mer än portarea att göra, smidigare att bygga två lådor då och byta när du ska tävla
Ritar inte lådor så kan inte säga säkert men det har med mer än portarea att göra, smidigare att bygga två lådor då och byta när du ska tävla
Vad ska du köra för steg?
Men då börjar jag med en spl låda först och främst och om jag sedan vill ha till musik så byter jag
till en början kommer jag driva dem med var sitt spl ice 1500 och se hur långt dem räcker
Har ny byggt och prövat, blev 130l netto med 420cm2 port då det kapades lite fel, seplar på hyffsat bra med ice 1500 stegen i 2 ohm prövade även att koppla ner dem i 0,5 och då började det hända grejer 😀
Är dock sugen på att pröva en större låda och offra en stor del av bagaget Vad tros om 180 liter netto och gå upp på 500cm2 port, hade lådan blivit effektivare och basarna blivit mindre tungdrivna?
Har ny byggt och prövat, blev 130l netto med 420cm2 port då det kapades lite fel, seplar på hyffsat bra med ice 1500 stegen i 2 ohm prövade även att koppla ner dem i 0,5 och då började det hända grejer 😀
Är dock sugen på att pröva en större låda och offra en stor del av bagaget Vad tros om 180 liter netto och gå upp på 500cm2 port, hade lådan blivit effektivare och basarna blivit mindre tungdrivna?
köp 2 till mono så ska du få se på grejjer
Ja de är ju det isånnafall, köra ett steg per spole så lastar man ju varje steg i 1 ohm
köp 2 till mono så ska du få se på grejjer
Ja de är ju det isånnafall, köra ett steg per spole så lastar man ju varje steg i 1 ohm
Eller bara köper ett större steg som orkar driva allt mycket smidigare med ett stort steg, mindre problem.
jo det e klart men har man ändå 2 spl steg så varför inte 2 till?? 6 kw till 2 st hn12?
Skulle funka utmärkt det säger jag inget annat, men det blir allmänt mer jobb. Mer kablar, fler lågnivå, mer jobb med inställning, mer jobb om det ska kopplas ner vid tävling etc. Men bara han har koll på det så är det inga problem.