Mercedes w123 300d turbo, Lite renovering/ Stance projekt.
Målet med det här projektet är att få ett schysst stuk, Sänka den och sätta på ett par snygga fälgar. Skaffa lite bättre ljud. Renovera lite smått, Ytrost och andra skavanker osv.. Eventuellt bygga luftfjädring. Sen har jag... Visa mer
Nu sitter dimljusen på och har kopplat positionsljus till blinkers! Så nu är bilen fixad och klar inför Elmia, Sen har polaren pinstripat bakluckan runt emblemet men bild på det kommer snart då jag inte hunnit tagit några bilder på det än.
Här är en bild med dimljusen på och positionsljus kopplade!
Fick tag i riktigt fin skinninredning från en w124:a CE (cupé) som jag hade tänkt sätta i min w124:a från början.. Men så kom jag in på lite nya planer och det var att sätta i inredningen i w123:an istället då inredningen som satt i den var så sliten och dålig.
Här kommer lite bilder på hur inredningen såg ut innan.
Första bilden är hur det såg ut när jag precis köpte bilen då det satt något fult slitet överdragsklädsel som jag slet bort det första jag gjorde!
Utan klädsel, Men olika stolar fram då tidigare ägare har bytt ut förarstolen mot en i halvskinn..
Så det var bara att börja att riva ut den gamla inredningen och sätta i den nya, Efter lite tid och modifikationer så fick jag cupé inredningen att passa. Det blev sjukt bra och tusen gånger snyggare än innan!