2452
Sök

K-jet stannar när motorn blir varm

35 Inlägg
24 februari 2016
Trådstartare
#1
Hej
Jag har en 740 med 230e, den går mycket bra när den är kall nu, men dör direkt den blir varm, efter ungefär 10-15 kilometer.
Har bytt styrtrycksventilen till en annan begagnad med exakt likadant resultat.
när jag provkörde igår och den stannade kastade jag snö på ventilen, då startade bilen igen. Då verkar det ju väldigt mycket som det ändå är ventilen som felar...

Läste om nån med k-jet där den betedde sig ungefär likadant, han hade hål där slangarna går fast i tanken, kan bilen bete sig såhär om det suger luft till bränslesystemet?

om inte, förslag?  hmm


Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
24 februari 2016
#2
B21e bensintrubbel, sök på det så får du lite mer kött på benen..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

786 Inlägg
24 februari 2016
#3
Dör den tvärt eller surar den ner sej?

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

35 Inlägg
1 mars 2016
Trådstartare
#4
känns som jag har så mycket kött man hittar på nätet.. och den dör rakt av, oftast när man släpper på gasen för nån korsning..

Den går för tillfället nu, enda ja gjort var å byta just en bränsleslang till tanken till en tightare, men kan inte tro det skulle varit problemet, för slipper luft in måste ju bränsle slippa ut?


Ain't no place like home...
4 637 Inlägg
1 mars 2016
#5
Visst har du en tomgångsmotor på den där?
Liten cylinder med in-utlopp samt elkonakt? Kolla så den gör sitt jobb, om den reagerar långsamt eller kärvar hinner den inte kompensera när du släpper gasen.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget


Sök