Heej!
Igår var jag i garaget och monterade både bränslepump DW300 och en ny bränsletrycksregulator från spd. Allt gick fint. Det var lite halvmeckigt att få upp pumpen men annars gick allt fint.
Mina nya belägg hade dock inte kommit men dom kom idag så skall en sväng till garaget imorgon och montera dom
Testkörde lite igår kväll och bilen gick mycket renare och finare. Men det känns fortfarande inte helt 100%. Men det skall ju dit en ny magnetventil och en riktigt mappning också så det är säkert bara jag som är nojjig
Lite bilder! Knäppte bara några stycken men det får duga
Det är alltid kul att få delar
Nya Regulatorn, Porr
Den har 3bar i grundtryck också så det blir bra
Denna skulle tydligen vara bra. Personligen har jag inte någon erfarenhet av DeatschWerks men har hört mycket gott om dom i alla fall
Ur med sitsar och sätesryggar! Man måste inte lossa allt egentligen men det är typ sju bult så är allt ute. Mycket smidigare att greja då plus att pumpen blir lättare att plocka ut
Av med kontakter och slangar. Jag plockade bort kontakten och körde lite på starten för att släppa bränsletrycket. Men korkad som jag var så tankade jag på vägen till garaget så det kom säkert ut en liter soppa ändå haha
Lukta gott. Blir ju helt yr..
Bort med den gamla saken. Jag har för mig att walbro brukar att ha logga på? Någon som kan bekräfta detta?
No Pump
Nya pumpen på! Läst en jäkla massa om olika filter och hur det skall sitta etc. Men bestämde mig för att montera filtret som jag fick med. Många säger att det skall montera neråt men DW måste ju ha kolla på sina grejer. ElleR?
Vipps va allt på plats!
Polarens M3. Så jäääävla fet! Kolfiber splitter, Kolfiber Canards, Fet Kolfiberving bak, Kolfibertak, KW Clubsport, Recaro Pole Position. Asså vad mer kan man begära?
Söt.
Missade att ta bilder när vi monterade regulatorn. Men här sitter den i alla fall. Egentligen skulle jag velat haft den monterad på torpedväggen men bränslekopplingarna var för korta så jag satte den här
Smutsig som faaan! Får försöka tvätta den i helgen
Det var allt för idag. Kommer lite mer bilder snart när jag byter belägg. Just det!
Jag köpte Pagid Original belägg så länge. Jag kunde inte bestämma mig vilka belägg jag skulle ha och måste besiktiga om bilen på onsdag nästa vecka så tog dom så länge.
Ha de gött! Mvh Simon