Tjohopps tjohejs!
Nu efter lite semester etc så sitter maskin och låda i. Nya kopplingen är på och all elen är inkopplad. Det som återstår är avgassystemet, köpa nya bränsleslangar och koppla ihop kvarvarande slangar mm. Sen är det dax för att vrida om nyckeln
Vi hade lite problem med att få tag på ett don för att montera kopplingen men det löste sig då jag fick låna av en kille på Subaru forumet (Tack!). Sen hittade jag en satans massa kablar i bagaget och under golvmattan så fick ett litet bryt och slet ut allt. Det satt blåa dioder i hela golvet som lös när bilen va på #Fastandfuriosstyle. Riktigt fräckt...
Nu när det sitter lite rosa grejer på så skär det sig duktigt med dom röda detaljerna. När jag köpte det rosa slangpaketet så antog jag att alla slangar skulle följa med, men ack så fel jag hade ;
´Men jag tänkte att jag slänger ihop allt och kör in bilen bara så jag kan använda den. Så får jag fixa det i efterhand.
För info är min kamera kass så det är lite blandad kvalité på bilderna men det får duga.
Schyssta Nipples
Innan påkastning av kopplingen.
Bränsleledning i mindre bra skick
Slangarna skall bytas men jag tänkte behålla givaren
Funderade lite över bränsleledningarna men listade ut hur det skulle sitta
Sen va det dax att tvätta motorrummet. Detta är en bild innan.
Och efter! I verkligheten var det en enorm skillnad. Vissa saker trodde man skulle vara svarta, men så visade det sig att det skulle dom inte. Jag använde kall avfettning och en diskborste
Sen var det dax att plocka fram denna skönheten
Sen fick vi lyfta av motorn från stativet för att komma åt och montera kopplingen.
Kopplingen på!
Halva inne!
Det var 1000x lättare att få i motorn än ur den
Där va han i!
Vilken skönhet, förhoppningsvis behöver jag inte se den igen på några år.
Farsan är med och hjälper till med all inkoppling.
Bränsleledningen ligger endast där för vi räknade lite på hur dom nya skulle ligga.
Blir schysst med det rosa men det ser sådär ut med det röda somsagt. Men det får jag ta så småningom
Sen började jag riva ut alla sladdarna till porrbelysningen och till Bas som någon dragit dit..
Sen slet jag även ut dörrmattan och plywooden som låg här bak, helt mögliga var dom. Sån tur va har inget rostat av fukten.
Detta var alla sladdarna som jag ryckte ut. Dom hade gjort hål i golvmattan vid alla sittplatser och kopplat in dioder. När jag såg den härvan fick jag mig ett litet bryt och klippte rubbet.
Denna lyckades vi bryta av också, någon som vet vart man får tag på en sån?
Subban
Fått på Sponsor dekalerna också
Det var allt för idag. Nästa steg är att fixa avgassystemet. Montera grenrör, downpipe och catback. Hinner förhoppningsvis med det nu i veckan
Fridens liljor// Simon J