Alexzpro skrev:
jojje81 skrev:
Alexzpro skrev:
Haha lätt hänt att glömma eller rent av inte orka ibland :p Jodå får kolla upp det och lösa det med kopplingen
Varför skulle du ta bort dom? Finns det någon nackdel att dom är kvar? Antigen så måste man ju köpa dom där dyra jävla pluggarna eller göra egna, tycker det känns så omständigt
Nu hade jag ingen bild upplagd att länka till men för att plugga kostar det 0kr!
Du tar befintliga pluggar till balansaxlar i framkant och kör in en skruv för hålet till oljan
superenkelt.
Sen knackar du in dom inre också då slipper du läckage från lagren då balansaxeln inte snurrar och skapar ett större lagerspel.
Sen får du integlömma kedjespännaren heller.. ta bort, gänga M6 och skruva i en skruv. Obs mät hur lång den ska va så.du inte täpper oljan till toppen.
Grymt tack som fan! Ska bolla lite idéer med farsan hur vi ska gå till väga!
Kedjespännaren har vi redan täppt igen så de bör va lugnt men sjukt grym info! Jag lär väl höra av mig om jag behöver mer expertis
Absolut
Lite imponerad av att jag minns allt det där
var rätt länge sen jag grejade med saab nu.. men det blev en hel del motorer byggda då
När du ska hinka i å ur motor så ta bort remskivan på veven. Utan den e det gott om plats
(läste längre upp om att det var lite svårt att ta uppåt)