RichiB skrev:
Fick min nya atm magnetventil idag.
Monterade den o med slangarna på exakt samma sätt som dem satt på gamla magnetventilen. Resultatet blev en besvikelse... Hade från början ca 0.3bar som mest o nu fick jag ca 0.4-0.5bar Smiley frown Bilen är en V70N 2.4T motoroptimerad och med 3" avgas o inkapslat sportfilter. borde ha ca 250HK i kärran. Så att något är fel med trycket Smiley frown ( färgerna finns ej kvar på slangarna, gul/röd/blå )
På autotechs hemsida finns följande beskrivning
1 = Blå (Insugsslang mellan luftfilter och turbo)
2 = Gul (Wastegate)
3 = Röd (Kompressorhus turbo)
Kollade på mina slangar och misstänker att 2 av dem satt fel Smiley frown
Nr 1 o 3 hade bytt plats!
Jag skiftade plats på dessa o provkörde.
Nu jäklar fick jag upp bar mätaren nästan på det röda hehe, ca 1-1,5 bar fick jag nu utan problem, dock lät det en del när jag pressade bilen, typ smällde från ljuddämparen ( pang pang pang jättefort, typ som en kulspruta hehe ) Är detta normalt/ok?
Kan slangarna vara fel nu kanske? eller är de rätt nu?
Bild 1 jag bifogar tycker jag är 2 = Gul (Wastegate)
Bild 2 jag bifogar tycker jag är 1 = Blå (Insugsslang mellan luftfilter och turbo), har jag fel?
Tänker jag rätt?
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hp … e=56E34AC2https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hp … e=56E228C3