Har köpt en BMW E30 320 som jag tänkte lägga en m50b25 motor i och försöka få bilen lite snyggare. Har funderat på att lägga på turbo senare när jag har igång den. Obs. mitt första projekt :)
Har köpt en m50b25 motor som jag ska lägga i en BMW E30 320 Bilen var lite sönderpockad när jag köpte den men ska försöka få ihop den igen:) Har funderat på att lägga på turbo senare när jag fått ihop allt men är inte säker ännu
När jag köpte motorn var topplockspackningen sönder så jag bytte den och på samma gång målade jag motorn lite också så den skulle bli snyggare Före Efter
Alla bromsar var i en låda när jag köpte bilen så började kolla på dom lite men har för lite delar till dom så måste skaffa mer men fick dit bromsoket och skivan på ett framhjul iallafall
Dämparna bak var också bort plockade bara fjädrorna kvar så skruva dit dom också
Gick lika bra som vanligt när man ska göra nåt Skruvade fast kamaxlarna och mitt i allt så så gick bulten av Men har beställt en ny så väntar på den och efter det börjar motorn vara ganska klar
Händer inte så mycket just nu för väntar på delar jag beställt och så letar jag en inredning till bilen också Så här ser den ut inuti nu Ska skruva fast diffen imorgon så skruvade ihop den och lade packning emellan så den håller tätt
Äntligen har fått några delar så jag fått fortsätta skruva och så har jag varit efter en inredning idag. Fick allt jag behöver och lite till för 200euro så tyckte det var en ganska bra affär Motorn är helt klar nu bara att skruva fast generator och lite sånt kvar
Fick delar till bromsarna så har börjat plocka ihop dom
Lite bilder av inredningen men fick med mycket mer som jag inte har bilder på
Har inte hänt mycket på länge nu men har iallafall fixat några rost hål inne i bilen och målat motor rummet Men ska beställa ny kopplings lamell för att få börja lyfta i motorn i bilen Några bilder av rosthålen jag svetsat och målat Och bilder av motor rummet som jag har målat
Varit en liten paus nu under sommaren för har väntat på delar och inte skruvat så mycket. Men nu har jag äntligen fått i motorn Bara att göra ett fäste åt växellådan så kan man provstarta och hoppas på att den startar
Har börjat koppla elen mellan motorn och karossen borde inte ta så lång tid men ska ju ändå göras så det håller Har också flyttat batteriet till backluckan för kommer inte ha rum med det i motorrummet så blev att dra nya kablar till backluckan och köpa en batteri låda på biltema
Idag fick jag ett litet paket med en ny bensinpump och första delen till turbo bygget Jag satte dit den nya pumpen direkt Efter lite bensin som runnit över mig så fick jag dit den
Jag har också börjat samla på mig delar till turbo bygget och idag fick jag den första delen
Inte så mycket men alltid nåt så det blev en t3 fläns
Har varit en lång paus med uppdateringar här nu men har hänt lite iallafall Har försökt fått bilen att starta men inte lyckats Men har länge letat efter en donator bil med m50b25 motor och sånt och har nu köpt en sånn har börjat plocka sönder den för att sälja vissa delar och ta ur motorn
Har skruvat några timmar ikväll också och snart är motorn klar att komma ur bilen men lite fixas har jag kvar ännu Men motorn ser riktigt äcklig ut den är helt täck i fett och olja på vissa ställen så behövs verkligen en ordentlig tvätt när den är ur bilen