Tjenare! Nu är det länge sen jag uppdaterat något men det har hänt mycket har bara inte orkat lägga upp något på en stund. Börjar inte va så mycket kvar innan jag tänkte åka och testa besikta bilen så man skulle ha en lite roliga bil att köra i sommar
Men det som har hänt är att jag har tig svetsat ihop ett 3'' avgasrör rostfrittsåklart blev ganska najs ljud av det men orolig att det kan va lite för högt för besiktning men det får man se då
Sen har jag plockat ihop inredningen. Har ganska många delar till den men fattas några delar men inget jag bryr mig så mycket om för det kommer inte bli någon utställningsbil direkt
Började med golvmattan såklart. Det va lite jobbigt att lägga in den själv men efter lite svordomar så var den på plats
Sen fortsatte jag med instumentbrädan och mittkonsollen och allt sånt enda som är kvar att lägga in nu är passagerarstolen. Men stolarna och baksätet var i bra skick när jag köpte det men där jag lagrat det tills jag skulle lägga in det i bilen så har möss varit och tuggat ett litet hål på baksätet så är lite arg över det men som sagt ingen utställnings bil.
Här har jag några extra mätare vattentempen så fungerar inte som den ska men fick vattentemp mätararen i mätartavlan att fungera så det va bättre än biltemas skit
Men köpte ny mätartavla men varvtalsmätaren va sönder i den också så blev att lägga en extra mätare med varvtal på som fungerar iallafall och så har jag oljetrycksmätare så man vet att man har oljetryck iallafall
Har också en ny ratt en fake sparco men har ingen bild på det men den är inget speciellt ändå.
Motorrummet är typ klart lite små saker ännu men i stortsett klart alla kablar i kabelstrumpor och åt sidorna.
har också nya delar till grillen som jag inte bytt ännu. Och ska köpa ny spolarvätsk behållare också.
Här har jag placerat ecun för jag har e34 kabelhärva och den är kortare än e36ans så fick inte in det i handskfacket så blev att lägga den där för tillfället.
Har plockat ner bärarmarna och stötdämparna för ska byta alla spindellederna eller vad dom heter och måla dom. Och inte kan man köra en e30 utan coilovers så har beställt ett set med bc coilovers
Funderade först på att köpa extreme drop coilovers men tänkte att så lågt vill jag inte ha bilen för vill inte oroa mig över att fastna var än jag kör
Så blev Bc coliovers BR istället så väntar på att jag ska få dom hoppas nästa vecka för ser mycket framemot att få svetsa och montera dom
Väntar också på en ny vindruta som jag kommer få nästa vecka sen tror jag att jag börjar ha allt. Och har antingen en dålig bensinpump eller för lite bensin i tanken för när man gasar mycket så sjunker bränsletrycket och bilen dör har kollat så pumpen får 12 volt konstant även när trycket sjunker så jag hoppas på för lite bränsle i tanken så det är lätt att fixa för gillar inte att arbeta med bränsle