Tänkte jag skulle fixa ena stänkskyddet bak då färgen släppt på 2 små ställen så tänkte bara fixa i lite färg med stenskottspensel. Men vid en närmare koll så har lacken krackelera på flera ställen så blir att lämna iväg och lacka om alla 4..... http://forumbilder.se/G7DP5/20170206-160454.jpg
När du lackar dom vet du vad för färg dom använder? För har Stänkskydd till min V70 och färgen har spruckit på alla 4 och även lossnat stora bitar av färg. Vart kommer du lämna in dom? Vi bor ju typ nästgårds så om du vet nån bra så tipsa gärna
Nej jag vet inte men tror underarbetet var rätt dåligt på mina därav de börjat krackelera... Okej, ska lämna dem till en lackerare som bor i närheten av mig. Han lackerade stänkskydden på min förra V70 och de vart bättre har jag fått för mig så får hoppas de blir. Han heter Peter Hansson och hade tidigare Finspångs Lackcenter men jobbar nu åt nån firma i Norrköping.
Vart tvungen att hitta på nått att göra för att vända på dygnet inför nattvecka på jobbet så blev en ordentlig städning invändigt samt impregnering av lädret.
Sen blev det lite toning av backljus, blinkers bak samt blinkers i speglarna också. Ska väl försöka tona kromlisten i nederkant på bakljusen också nångång.
Igår plocka jag av extraljusen då jag tänkte göra en ordentlig tvätt av den i helgen i samband med att sommarhjulen åker på Ska även greja med lite annat också om jag får tid.
Sen är det frågan om man ska eller inte vad det gäller grejerna på bilden nedan :p
Idag vart det en polering då jag ville få bort det nuvarande lackskyddet på bilen och lägga på nått annat.
Kanske blir att knäppa nån bild när den är ute ur garaget imorgon. Har förövrigt en jävla massa stenskott som behöver fyllas i också men får bli nån annan gång.
Fick upp felkod idag igen(kommit upp 1 gång tidigare men släckte den själv då) så åkte till min servicetekniker direkt. Pratade med honom sist koden kom upp och han trodde de kunde bero på att EGR börjar sota igen. Så läste ur och på volvospråk kom koderna ECM-P012700 och ECM-P111922 upp vilket var på givare som sitter på insuget. Tog loss och kikade på givaren och mycket riktigt så var det ett typ 2mm tjockt lager med sot på den så kan tänka mig hur det ser ut i EGR osv....
Så boka tid för EGR byte, tror även kylare och lite slangar runtomkring byts samtidigt då det är nån uppdaterad variant så inte problemet skall komma tillbaka. Så nu får man se om Volvo tar de på goodwill eller om jag får ta maskinskadeförsäkringen. Total kostnad skulle bli lite över 11000kr men enligt min tekniker som gjort liknande byte för ett tag sen tog Volvo en del på goodwill men inte allt. De fick betala runt 2000kr så lär väl hamna däromkring antar jag, förhoppningsvis inte mer i alla fall.
Bra på en 2 år gammal bil som gått 54xx mil, VEA för the win... Han tyckte dock min gått ganska långt utan problem ändå då de oftast började tidigare.
Då var bilen hämtad, egrkylaren byttes ut då den var igensatt men i övrigt såg allt bra ut så får hoppas förbrukningen går ner till en normal nivå nu igen.