OPEL Kadett C 2.0 Rallye, reparation efter dikesvisit
Jobbar vidare på att montera ihop bilen. Lacken är polerad efter det dåliga lackjobbet som tog nästan 6 månader. Läs sida 5-8 och kommentera gärna. Rullgrus i en sväng resulterade i en liten dikesvisit hösten 2015, i slutet på... Visa mer
Var bara tvungen, trots att det inte riktigt är färdigt i motorrummet med kylare och bränsleslangar, att prov montera hjulen. Måste bara få se hur det såg ut med bilen på hjulen och få känna att äntligen så är det inte så himla långt kvar till provkörning..... Kanske jag hinner färdigt till helgen, åkte på en jädrans skitförkylning förra veckan som förstörde nästan hela den gångna helgen
På golvet igen efter ungefär 4,5 månad på pallbockar
Riktigt riktigt snygg!! Stressa inte ut bilen bara, bättre de får ta nån vecka extra för att allt ska bli extra bra
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Det blev väldigt svårt att komma förbi grenröret med slangarna till värmepaketet. Efter en del misslyckade försök med värmeskyddsplåtar så kom äntligen huvudet igång och tänkte att om man använder stålrör så behövs ju inget värmeskydd
Original övre kylarslang var inte så vacker, blev ett aluminiumrör istället, bara ihop svetsningen kvar.
Svetsad och läckprovad.
Imorgon kväll så blir det montering, det ser fortfarande ut som om det skall vara möjligt med provkörning i helgen
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
En liten kort filmsnutt från gårdagens uppstart av motorn i bilen. Tyvärr så blev det inte någon lång provkörning, fick något oljud i växellådan eller bakaxeln. Har försökt lokalisera vart idag men inte lyckats
Grymt! Trist med oljudet dock, hoppas det är något bus-enkelt!
Här är i alla fall problemet, detta var all olja som fanns i bakaxeln.
Jag har i alla fall inte tömt den och den har inte läckt olja heller. 2015 på hösten så fanns det i alla fall olja i den för då fungerade den som den skulle. Så frågan är vem har tömt den på olja, lackeraren ligger högt upp på min lista av misstänkta....
Återstår bara att hoppas att inga lager tagit stryk utan att det räcker med att fylla på olja och skruva upp bakaxeln på bilen igen...... Men med min tur så är det inte en chans
Det är den enda som jag skulle kunna tänka mig har en anledning att gör det. (Sur på mig skulle kunna vara en anledning) ähhh jag vet inte. Jag har i alla fall inte tömt den och inte har den läckt heller. 1,2 liter hypoidolja på golvet det märks