2567
Sök

Austin Mini till Suzuki Swift GTi-konvertering

Getting ready to install a Swift GTi engine in my 1975 Austin Mini 1000 cc. Going from 35 bhp to 105 bhp, or more. It is also going to get just a bit of a style makeover.

334 359 Visningar
Uppdaterades senast 10 december
Ain't no place like home...
4 638 Inlägg
3 mars 2022
#541
Sjukt snyggt under huven t.om med spaghettin på plats 😱

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

496 Inlägg
6 mars 2022
Trådstartare
#542
Jadu Cuefa, vänta bara tills jag satt tändarna i den röran. Den ska nog bli nice and tidy senare.

På tal om tänder. Alla fyra framtänder rök igår efter en våldsam kollision med en lagkamrats knä när jag dök efter en volleyboll under säsongens sista match igår. Såg ut som om jag hade tungkyssts med Hannibal Lector.

Käkkirurgen kunde plocka ut hela gommen med tänderna i och har satt en bro mellan hörntänderna och en massa ståltråd, stygn och ”gips” för att hålla allt på plats. Kanske blir tandproteser framöver om tänderna inte klarar sig trots fint kirurgiskt ingrepp. Ni skulle ha sett verktygen. Jösses! Det var inte de vackraste tortyrredskapen de lade fram.

Ordinerad smoothies i en månad. Det vankas viktminskning, haha. Och därmed snabbare acceleration när jag väl fått igång bilen, oh yes!

Men men, med det sagt så blir det inget försök till motoruppstart idag. Oflyt. Men jag får glädjas över att fotplåtarna troligtvis kommer att vattenskäras på måndag.

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Incredibly neat under the hood even with the spaghetti in place 😱

Well, Cuefa, just wait until I put the ignition coils in that mess. It should become nice and tidy later.

Speaking of teeth. All four front teeth were knocked out yesterday after a violent collision with a teammate's knee when I dove for a volleyball during the season's final match yesterday. Looked like I had a heavy make-out session with Hannibal Lecter.

The oral surgeon was able to extract the entire palate with the teeth intact and has placed a bridge between the canine teeth and a lot of wire, stitches, and 'plaster' to keep everything in place. Perhaps dentures are in the future if the teeth don't survive despite the fine surgical intervention. You should have seen the tools. Goodness! They weren't the prettiest torture instruments they laid out.

Prescribed smoothies for a month. Weight loss is on the horizon, haha. And thus, faster acceleration once I get the car running, oh yes!

But well, with that said, there won't be any attempt at an engine start today. Tough luck. But I'll rejoice that the floor plates will likely be water-cut on Monday.
Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

2 419 Inlägg
6 mars 2022
#543
Aj fan, det lät ju mindre kul.


Ain't no place like home...
4 638 Inlägg
6 mars 2022
#544
martinhejdesten skrev:
Jadu Cuefa, vänta bara tills jag satt tändarna i den röran. Den ska nog bli nice and tidy senare.

På tal om tänder. Alla fyra framtänder rök igår efter en våldsam kollision med en lagkamrats knä när jag dök efter en volleyboll under säsongens sista match igår. Såg ut som om jag hade tungkyssts med Hannibal Lector.

Käkkirurgen kunde plocka ut hela gommen med tänderna i och har satt en bro mellan hörntänderna och en massa ståltråd, stygn och ”gips” för att hålla allt på plats. Kanske blir tandproteser framöver om tänderna inte klarar sig trots fint kirurgiskt ingrepp. Ni skulle ha sett verktygen. Jösses! Det var inte de vackraste tortyrredskapen de lade fram.

Ordinerad smoothies i en månad. Det vankas viktminskning, haha. Och därmed snabbare acceleration när jag väl fått igång bilen, oh yes!

Men men, med det sagt så blir det inget försök till motoruppstart idag. Oflyt. Men jag får glädjas över att fotplåtarna troligtvis kommer att vattenskäras på måndag.

Satans jävlar vad det måste gjort ont!
Fy fan, inte ett dugg avundsjuk, that's for sure...
Krya krya!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

490 Inlägg
7 mars 2022
#545
Men herregud! ja ska man göra nått så ska de inte vara halvgjort, de har vi sett i denna tråden, men de finns väl gränser? haha!

Krya på dig!


496 Inlägg
10 mars 2022
Trådstartare
#546
Tack för omtanken från alla håll och kanter. Är sjukskriven veckan ut men nu har svullnaden i läpparna lagt sig och man kan börja prata hyfsat normalt igen, något lätt läspande. Käkar piller som om det vore popcorn, men det läker hyfsat bra. Imorrn är det återbesök hos käkkirurgen för att få ett kvalificerat utlåtande. Taggad till tänderna, höhö!

Men, nog om det... tänkte bara skriva några få rader gällande statusen på motoruppstarten. Inga bilder i detta inlägg för jag är bra nällad att berätta:

IT'S ALIVE!

Japp, ni läste rätt, motorn mullrade igång efter fjärde försöket och det lät minsann riktigt bra! Farsan kom nämligen förbi och så tog vi en stund ute i studion. Rev bort all gammal sladdröra och kopplade in 123TUNE+ med sina tre sladdar. Följde instruktionerna noga, kontrollerade diverse kopplingar, vajrar, bränsle mm. Och så vred vi på nyckeln ooooooooooohhhh, "halleluja moment"! Den behövde en del choke samtidigt som avgasdimman sakta steg i studion. Fyra timmar senare så luktar det fortfarande hyfsat gott här inne, hehe. Antar att det blir till att justera tomgången en aning.

Men det blev lite smolk i bägaren trots allt. Plötsligt började det gnissla galet högt och det var dessvärre inte plast som låg emot någonstans. Det var tyvärr metallgnissel. Stängde av allt direkt. Ringde upp Andreas som nedprioriterade läxhjälpen med sin dotter och kom förbi. Tänkte att han också skulle få höra eländet. Vi har våra gissningar. Blir till att kika ner i cylinderloppen imorrn. Kan vara ett lager som skurit. Men, det hände exakt samma sak senaste gången vi försökte få igång motorn, men den gången utan bensin då vi drog runt allt med en sprayflaska startgas. Efter 2-3 försök hörde vi gnissel även då. Men idag, under den knappa minuten vi hade motorn igång, hörde vi ingenting. Däremot uppstod gnisslandet vid de efterföljande uppstarterna. Hjärtskärande. F*ck, vad nu då?

Njut av de underbara 53 sekunderna i alla fall! – https://youtu.be/kM10hWzN7S0

Lägger upp lite bilder imorrn.

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Oh damn, that sounds less fun.

Reply to post: Damn hell, it must have hurt like hell! Damn, not jealous at all, that's for sure... Get well soon!

Reply to post: But good Lord! If you're going to do something, it shouldn't be half-done, as we've seen in this thread, but there must be limits, right? Haha! Get well soon!

Thanks for the concern from all directions. I'm on sick leave for the week, but now the swelling in the lips has subsided, and I can start speaking fairly normally again, with a slight lisp. Swallowing pills like they're popcorn, but it's healing quite well. Tomorrow is a follow-up visit to the oral surgeon to get a qualified statement. Excited to the teeth, hehe!

But enough about that... just wanted to write a few lines about the status of the engine start. No pictures in this post because I'm too kind to tell:

IT'S ALIVE!

Yes, you read that right, the engine roared to life after the fourth attempt, and it sounded really good! My dad came by, and we spent some time in the studio. Removed all the old messy wiring and connected the 123TUNE+ with its three wires. Followed the instructions carefully, checked various connections, cables, fuel, etc. And then we turned the key ooooooooooohhhh, "hallelujah moment"! It needed some choke while the exhaust mist slowly rose in the studio. Four hours later, it still smells pretty good in here, hehe. I assume there will be some idle adjustments needed.

But there was a bit of a downer after all. Suddenly, there was a crazy loud grinding sound, and unfortunately, it wasn't plastic rubbing against anything. It was, unfortunately, metal grinding. Immediately turned everything off. Called up Andreas, who deprioritized homework help with his daughter and came over. Thought he should hear the misery too. We have our guesses. Will have to look into the cylinder bores tomorrow. Could be a bearing that has cut. But the exact same thing happened last time we tried to start the engine, but that time without fuel as we turned everything with a spray bottle of starting gas. After 2-3 attempts, we heard the grinding even then. But today, during the brief minute we had the engine running, we heard nothing. However, the grinding occurred during the subsequent startups. Heartbreaking. Damn, what now?

Enjoy the wonderful 53 seconds anyway! – https://youtu.be/kM10hWzN7S0

Will post some pictures tomorrow.
Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

2 419 Inlägg
11 mars 2022
#547
Det var f-n på tiden att den hostade igång du big_smile

.... Jäkla skit med missljudet dock, vi hoppas att det inte är något super-allvarligt.


496 Inlägg
11 mars 2022
Trådstartare
#548
Ja du Lucif3r, det var hjärtskärande oljud kan jag säga. Men vi ska ta en titt med endoskop. Har köpt lite ficklampor också idag, i miniformat dessutom, motorutrymmet är inte stort. Vi plockade faktiskt av flipfronten helt för att komma åt bättre. Lättare att inspektera och lägga örat mot olika delar av motorn för att avgöra vart missljudet kommer ifrån.

Men glädjande nog var ju att den gick igång. Sladdtrasslet är ett minne blott. Lyckan var stor när 123TUNE+ sken med grönt LED-ljus. Och smilbanden, trots lite kvarstående svullnad, bredde ut sig från öra till öra när motorn hoppade igång. När vi stängde av motorn så hörde jag ett droppande ljud underifrån. Hmm, bränsleläckage. Det fanns lite andra småsaker att efterspänna när vi såg efter.

Eftersom sladdtrasslet under hatthyllan på instrumentpanelen är borta kan jag nu spänna fast min ovala speedo (nej, inte badbrallorna) och sätta dit mina egentillverkade Dash cards. Men motorn har förstås högsta prioritet.

Ibland är det märkligt hur bra saker och ting passar, för att sedan plötsligt inte längre göra det. Hmm. Gasvajerskallen ville inte passa alls. Galet. Så vi fick borra upp hålet en knapp millimeter. Smack. Då passade det. Gör justering på gaspedalens läge inom kort då den inte är i högsta position.

Den ökända Spaghetti-härvan i motorrummet blev en aning mindre då en hel del sladdar gick in i kupén till ECR, banan och allt vad det nu var. 123TUNE+ hade endast tre sladdar vilket var en lättnad att se. För att vrida cylinder 1 till Top Dead Center så stoppade jag ner wok-pinnar för att se läget. Man tar vad man har. Sen var det bara att stoppa i den tech-piffade fördelaren på sin plats och vrida huset tills att LED-lampan tändes. Enkelt. Så skönt.

Den kommande tiden lär det förstås klias rejält i hårbotten och geniknölarna gnuggas för att reda ut vad problemet kan vara med missljudet. Det får räcka med problem nu. Vill ha lite flyt med motorn för en gångs skull. Tålamodet tryter och man kastas mellan hopp och förtvivlan.

Ni får gärna kolla denna film med själva missljudet och droppa en gissning/råd om vad det skulle kunna vara – https://youtu.be/XmzJA0EERj4

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: It was damn time that it coughed to life... Damn annoying with the noise, though; we hope it's not something super serious.

Yeah, Lucif3r, it was a heartbreaking noise, I can tell you. But we'll take a look with an endoscope. I bought some pocket-sized flashlights today too, the engine compartment is not large. We actually removed the flipfront completely to get better access. Easier to inspect and put an ear against different parts of the engine to determine where the noise is coming from.

But fortunately, it was great that it started. The wire mess is a thing of the past. The joy was immense when the 123TUNE+ lit up with green LED light. And the smiles, despite a bit of lingering swelling, spread from ear to ear when the engine jumped to life. When we turned off the engine, I heard a dripping sound from underneath. Hmm, fuel leakage. There were a few other small things to tighten when we checked.

Since the wire mess under the hat shelf on the instrument panel is gone, I can now secure my oval speedo (no, not the swim trunks) and attach my homemade Dash cards. But, of course, the engine has top priority.

Sometimes it's strange how well things fit, only to suddenly not fit anymore. Hmm. The throttle cable bracket didn't fit at all. Crazy. So, we had to drill the hole about a millimeter larger. Snap. Then it fit. Will make adjustments to the gas pedal position shortly since it's not in the highest position.

The infamous spaghetti tangle in the engine compartment became a bit smaller as many wires went into the cabin to the ECR, banana, and whatever else there was. 123TUNE+ had only three wires, which was a relief to see. To turn cylinder 1 to Top Dead Center, I stuck in wok sticks to check the position. You use what you have. Then it was just a matter of putting the tech-savvy distributor in place and turning the housing until the LED light came on. Simple. So nice.

In the coming days, there will undoubtedly be some serious head-scratching and brain-racking to figure out what the problem might be with the noise. Enough with the problems now. Want a bit of smooth sailing with the engine for once. Patience is wearing thin, and one is tossed between hope and despair.

Feel free to check this video with the actual noise and drop a guess/advice on what it could be – https://youtu.be/XmzJA0EERj4

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-119c2ebb15025cf2ee07e14113ff54af.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-2da1d21e4f1f16bd46d8d5a27fda4dba.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-1cee2cc4e11f2e74093b305976e90b5e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-5a0635664534f167aa7213cb88af1878.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-50e79405ef3d5d0dec690bfdb1566dbc.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-91a8975d7bd4d3ac2e7c41216e8ae6bb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-0aeb79fae47a6a21b976b18261b537a3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-84ee9abb52c1d384061f0f3ad27c71d3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-0546254cb5661f4bf2026a5b8292da90.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-c09f3d9c7c5e24b09b0ce2847b8a07fe.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-94740bce4900306c07d159494bb9bc00.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-3bfa59556f8590d8a2ed0c2878e83044.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-77a9ebf34c339133093550e61ab1f242.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-c48b5c1b775e1bad2044dfb33112c5a8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-943048da784eb3f44b4afebf383de2cf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-c04de4059d074cf4ad2c30e9c4bb44ea.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-83219fb5ae64bfaa2254bef0f2f9013b.jpg
Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
11 mars 2022
#549
Tycker ljudet låter som något "utanför" motorn. Något i svänghjulet som kommer åt nån plåt?

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Jackass
799 Inlägg
11 mars 2022
#550
eastmotorsport skrev:
Tycker ljudet låter som något "utanför" motorn. Något i svänghjulet som kommer åt nån plåt?

Får samma intryck.

Gå över allt med krypolja?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

2 419 Inlägg
12 mars 2022
#551
Tycker inte heller det låter som något motor-missljud.


496 Inlägg
12 mars 2022
Trådstartare
#552
Någon som har en elmotor till salu? Det vi såg genom endoskopet var... inte bra. Nu river jag motorn på nytt! Yay!

Fotplåtarna blev bra i alla fall. Svarteloxeras inom kort.

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: I think the sound seems like something "outside" the engine. Something in the flywheel hitting some plate?

Reply to post: Getting the same impression. Go over everything with penetrating oil?

Reply to post: I also don't think it sounds like an engine noise.

Anyone selling an electric motor? What we saw through the endoscope was... not good. Now I'm tearing the engine apart again! Yay!

The footplates turned out well, though. Will be anodized black shortly.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-902fbcad336607c6e41832b77640f82b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-0c8ff538fdba53e5f992fb97508624f3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e3c5c02d0b92dc6f2c9667613c4e330e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b5354e3b0ed390fa9730621695a89e42.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-baa73bdd44a6c57b4fe70386cc239f35.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cbb0e11add6b29721376787f6e2c332e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cdb3b61f2cd8d95f112069d1393026b2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-6429eed43e1fb343a7102c36761ec127.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8ed065c7980259984f7be2ebf3cb7541.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-c1f50f5219cecafb6347b5253c173e28.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-5a7aac351d1747963784d77773829128.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-44ac7742aabd4c6b11c5838866da0c02.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-7b7b493b2448ba47ca1cecb0146d9e9b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-f7faa3573e9a29794e83e93c1e021daa.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cd1312d09b91682d00540ffb435be924.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-253717b335d12a5950b101fddeb8a63d.jpg
Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
12 mars 2022
#553
Elände också. Kan det berott på att oljetrycket aldrig transporterade olja under alla uppstartsförsök?
Senast redigerat av eastmotorsport (12 mars 2022)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

496 Inlägg
12 mars 2022
Trådstartare
#554
eastmotorsport skrev:
Elände också. Kan det berott på att oljetryckey aldrig transporterade olja under alla uppstartsförsök?

Rookiemisstag att inte kolla efter oljetryck. Dumt. Vi svetsade ju dit hundkojans oljetrycksgivare på Suzukins för att givaren skulle lira med oljetrycksmätaren som är original. Något kan ju ha hänt där. Oavsett vad så är det för lite olja inne i ventilkåpan. Känns som om den inte pumpat runt tillräckligt mycket olja.

Andreas menade också att motorn inte sitter lika mycket lutad som den skulle ha suttit i en Suzuki och att det kanske gjort att oljenivån inte visas korrekt på oljestickan (bra nivå enligt stickan). Kan vara så att oljepumpen är kass eller om silen inte suger tillräckligt mycket i sumpen. Jag vet inte. Det enda jag vet med säkerhet är att jag håller på att tappa det helt just nu.

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Trouble as well. Could it be that the oil pressure never transported oil during all the startup attempts?

Rookie mistake not to check for oil pressure. Silly. We welded the Mini's oil pressure sensor onto Suzuki's to make it work with the original oil pressure gauge. Something might have happened there. Regardless, there is too little oil in the valve cover. Feels like it hasn't pumped around enough oil.

Andreas also pointed out that the engine doesn't tilt as much as it should in a Suzuki, and that might have caused the oil level not to be correctly displayed on the dipstick (good level according to the dipstick). It could be that the oil pump is bad or if the screen doesn't suck enough from the sump. I don't know. The only thing I know for sure is that I'm about to lose it completely right now.
Senast redigerat av martinhejdesten (31 december 2023)

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
12 mars 2022
#555
Ja, jag har medlidande med dig nu, helt klart.  Hoppas inte alltför mycket kommit till skada bara.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Ain't no place like home...
4 638 Inlägg
13 mars 2022
#556
Fan så surt... påminner mig om när jag äntligen, efter 1½ år fick ordning på kopplingen på V8an, o på första provturen kastade jag ut en vevstake...
Man blir så jävla less. Man blev bra sugen på att köpa en ask tändstickor...
Men kämpa! Det finns ju ett slutmål att nå, håll det i siktet o simma genom skiten, så kommer det bli guld o glänsande sandstränder 🤜🏽🤛🏽

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

496 Inlägg
15 mars 2022
Trådstartare
#557
Ingen rast, ingen ro! Farsan kom förbi idag. Nu är det bråttom att få ur motorn och få den iordningställd igen. Illa kvickt! Alla slangar och kopplingar plockades enkelt bort, oljor tömdes, motorfästen lossades mm, men kvar fanns kruxet med drivaxlarna. Och vi hade förstås glömt hur trångt och jävligt det är att komma åt här och där i detta minimala motorrum... Antingen kunde vi ta bort dem via naven eller inne vid växellådan. Några bärarmar och stag jävlades med oss så det blev till att köra till Biltema och skaffa avdragare, som var fel, så det blev en runda dit igen. Men så lossade spindellederna och sen ryckte vi ut naven med bromsok i ett kit.

Kort därefter lyfte vi den lilla motorn. Den väger en del trots allt. Vi avlägsnade växellådan och så bär det av till motorverkstaden imorrn. Sen får vi se om de har tid och lust. I annat fall får vi leta ny motorverkstad. Håll tummarna!

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Yeah, I have sympathy for you now, for sure. Hope not too much damage has occurred.

Reply to post: Damn, that's annoying... reminds me of when I finally, after 1½ years, fixed the clutch on the V8, and on the first test drive, I threw a connecting rod... It makes you so damn frustrated. You really felt like buying a box of matches...
But fight on! There's a finish line to reach; keep it in sight and swim through the crap, and it will be gold and shiny beaches 🤜🏽🤛🏽

No rest, no peace! Dad came by today. Now it's urgent to get the engine out and get it sorted again. Quickly! All hoses and connections were easily removed, oils drained, engine mounts loosened, but the snag with the drive shafts remained. And, of course, we had forgotten how tight and tricky it is to access here and there in this minimal engine compartment... Either we could remove them via the hubs or inside at the gearbox. Some control arms and rods gave us a hard time, so we had to drive to Biltema and get a puller, which was wrong, so we had to go there again. But then the ball joints came loose, and we pulled out the hubs with calipers in one kit.

Shortly thereafter, we lifted the small engine. It weighs a bit after all. We removed the gearbox, and off to the engine workshop tomorrow. Then we'll see if they have time and interest. Otherwise, we'll have to find a new engine workshop. Keep your fingers crossed!"

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-3de00ca312bf7de8c147bafb45021f6d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-661310454fe4e17a4ce9ca15e9c05b7c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-ad170eeef97ae4b0a56419cc49157052.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-00ea9e8ad73944294aa04ea6a7e4cf9c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a73cd9ffbe59410bc2d4d1dd960b340f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cbcbc9aba5006019fe07aa5539acfe4b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a43f58fe791e3019303dc9779487c199.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-66773ac47c0c13e1ba705283cf3892c0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-c2d0d045ad0f6eb6b4f01aef8a4ed9ce.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-3cc1229c75c1ae506974e63ce9cb275a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-0038dbb9e46c65bf0d4eaa21058be9a0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-eb903fd6415682d372bcd24ed7d69f27.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-f1ef9a70001003d032b0b81440b895fd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-6be92420b1bad3567aa1be5dd08162f5.jpg
Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

Ain't no place like home...
4 638 Inlägg
16 mars 2022
#558
Alltså... det känns ju som om vinkeln på motorn inte borde spela så stor roll. De sitter ju inte kraftigt vinklade i alla bilar Suzuki monterat dem i, väl...? 🤔
Känns ju mer som något annat knas, men vi får se vad obduktionen visar!
Gött kämpat i alla fall, skönt o se att lågan fortfarande brinner! (Eldad med hat och förakt kanske, men ändå... 🙈)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

445 Inlägg
16 mars 2022
#559
Tråkiga motgångar men låt oss fokusera positivt. Riktigt kul att den startade! smile


2 419 Inlägg
16 mars 2022
#560
Vinkeln på motorn kan ju inte ha någon betydelse, så länge den inte är uppochned... Jag menar, då skulle ju motorn totalrasa om man parkerar i en brant backe.



Sök