Inventor skrev:
Håller med Tommy här, det saknas prylar. Antingen har man de justeringsbultarna eller har man ett "kugghjul" direkt på cylindern. Kugghjulet justeras då så att backarna hamnar så nära trumman som möjligt utan att ligga på. Samma gör man med de vridbara justeringarna.
Som jag har kunnat lista ut det finns det en "Nordic version", jag tror det är med kugghjulet. Då har man inte de vridbara justeringarna alls. De hjulcylindrarna verkar inte gå att köpa nånstans. Så versionen med vridjustering är den vanligaste, men inte i Sverige. Snurrigt. Det kan vara så att den fanns även på tidiga svenska bilar, men byttes ut senare, vet ej.
Problemet är att man inte hittar bromssköldarna med justering heller, bara utan. Det är ännu konstigare.
På papperet kan man alltså inte köpa delar till bakbromsarna!
På min bil hittade jag en ny bromssköld med justering hos en kompis och lyckades rädda den andra som satt på bilen. På min bil fanns det alltså justerpinnar.
Jag har lite lösa kolvar med kugghjul i källaren, ska kolla vilken dimension det är på dem. Kanske är det samma som cylindrarna du köpt, och då borde man kunna byta dem.
Alternativet är att tillverka justeringen själv med en bult med mutter på insidan. Man slipar till bulten i änden så den ser ut som originaljusteringen.
Här ser man hur de ser ut.
https://bimmer02.com/?p=2847