Nu när OK är monterade på både sidorna så tänkte jag bygga om systemet från början ! Så börjar nu med Bromsvätskan behållaren,
Lite skillnad mellan den gamla vs den nya ! Den gamla var helt fungerade men skulle byta slangar till cylindern så tänkte jag vf inte byta allt!
Byte samtidigt ut gummit till cylindern från behållare slängarna! Kommer dock inte slipa/måla denna för kommer montera ner hela denna nästa vinter! men kände att 2 gummin är bra att byta iår!
Satte ditt den nya behållaren så visades att den nya är större än den gamla så fick sätt (relä) som sitter under behållaren på annat ställe!
Flytta (relä) Från lilla ringen till stora (där den sitter på bilden nu), Tycker den ser bra ut där med.
Plockade även fram den bästa boken när du mekar med denna bil
Haynes manual Nästa steg kommer bli nu att böja
Bromsrör samt sätta på dem nya
Bromslangarna på plats inför luftning! Sedan kommer det bli att äntligen att lyfta ner bilen på marken igen o test starta motorn för första gången sedan jag ställde in bilen! Då får jag även se hur avgassystemet kommer låta/skramla samt om grenröret kommer hålla tätt också! Snart sommar o se fram i mot!
Lämna gärna en kommentar vad ni tycker om detta bygge/bil