Tjena!
En del av er har kanske sett min S70, om inte kan ni kolla på min profil!
Tänkte hur som helst starta ett litet projekt kring denna, den är i gott skick redan idag men vill sätta in eget ljud och sen får vi se var pengarna ska stoppas nästa gång!
Kommer lägga in bilder på alla framsteg som görs och även hur det ser ut idag, en riktig dokumentation är alltid kul o se tillbaks på!
Tanken är att få gött ljud i men också få tills det snyggt, drömmer om ett snyggt bagageutrymme så det blir garanterat något jag kommer fixa förr eller senare också.
Info/Planering:Ljudbygget:- Framsystem GAS Silver 6,5" (GS62K tror jag dem heter)
- Steg till framsystemet blir GAS Pro 80.2
- Bashögtalare GAS 12" (GS1222 heter den nog)
- GAS GV112 baslåda
- Steg till bashögtalaren blir en GAS Pro 600.1
Checklista på saker som jag VILL få gjort:
[] - Installera ljudsystemet (framsystem, bas och stereo)
Status: Högtalare, baslåda + bas samt steg inkopplade och klara. Bara diskanter och filterboxar kvar!
[] - Trycka ut buckla på höger framskärm (om det går)
Status: Skruva av och försöka få bort vid tillfälle, inget planerat.
[X] - Köp däck/fälgar (Om bara däck, så ska jag renovera fälgarna från kantstötningar) Status: Klart! Vart två nya däck![] - Nytt avgassystem/justera nuvarande till bättre passform
Status: Skaver mot värmeskyddet under förarstolarna så de låter lite illa. Justera vid tillfälle.
[] - Byt ut vissa plastdetaljer/interiör
Status: Letar efter fräscha på skrot osv, om inte hittas får de köpas nytt via volvo eller nått antar jag.
[] - Montera ny belysning vid fötterna
Status: Har lampor hemma, kopplas upp vid tillfälle.
[] - LED i interiörbelysning (taklampor osv)
Status: Måste köpa LED, sedan montera vid tillfälle.
[] - Grundlig polering
Status: Har allt för polering och vaxning hemma, görs vid passande väder och tid.
[] - Renovering av säten
Status: Får lämna in bilen för detta tror jag, blir ett senare projekt mest troligt.
[X] - Byte av centrallåsmotor höger bakStatus: Klart! Köpt en gammal från skroten![X] - Köpa fjäderbensstag Status: Klart! Fjäderbensstag i kolfiber köpt och monterat![] - Tona om rutorna, dåligt och fult gjort från förra ägaren.
Status: Görs vid tillfälle.
[] - Nya fräscha rör/slangar från do88
Status: Köpa när jag får tillfälle.
[X] - Byta larmdosa.
Status: Klart![] - Renovera sommarfälgarna (slipa, spackla, lacka)
Status: Ej påbörjat.
---
Hur som, tillbaks till ljudet...
Plockade hem grejerna tidigare i veckan så de ligger här, kommer lite bilder sen.
Planerar även på att klä om bakluckan då tyget idag är sjukt skabbigt ifrån förra ägarna som måste spillt någon vätska eller nått
Har även köpt 1,7 kvm 16mm-MDF-skiva som jag tänkte använda. Troligen blir det för att använda som "golv" i bakluckan då, och då klär jag in denna i högtalarmatta tror jag! Det borde ge en stabil bottenplatta för baslådan att stå på, samt så blir de snyggt hoppas jag!
Kommer alldeles strax ladda upp mitt hemmagjorda kopplingschema för ljudbygget också, det är första gången jag gör detta själv så tips o förslag mottages mer än gärna!
Blir till att sätta igång o bygga på söndag, återkommer med framstegsbilderna då hoppas vi! (om vädret tillåter)
//Tom