Detta ska bli en rock crawler/ rock bouncer, målet var att bli klar med version 1 på en månad men de tog 10 veckor. I vinter ska originalramen bort och de kommer bli 4 länk direkt från rörchassit samt grövre axlar och airshoks.... Visa mer
Skulle det inte vara bättre med typ plexiglas runt om kupen? Visst, det blir inte vattentätt men hindrar ju den största delen lera att ta sig in i bilen.
Skulle det inte vara bättre med typ plexiglas runt om kupen? Visst, det blir inte vattentätt men hindrar ju den största delen lera att ta sig in i bilen.
Jobbigt och stanna och tvätta rent rutan varje gång ju
Att bli skitig är väl en del av charmen i den sporten antar jag
Att bli skitig är väl en del av charmen i den sporten antar jag
aa blir ganska jobbigt att stanna efter varje surhål o försöka torka rent rutorna helt klart roligt att skita ner sig ibland
Dags för en liten update!. Har nu börjat lite smått med att beställa grejjer inför nästa ombyggnation av "kian". Tanken är att den ska byggas om från en rock crawler till en rock bouncer, vilket kanske inte är de billigaste man kan bygga.. Så de kan hända att de dröjjer lite mellan uppdateringarna eftersom man tyvärr inte föddes med förmågan att skita $$$. Idag fick jag hem mina nya fälgar som ska kapas sönder o byggas om, De är en uppsättning Jack wheeler 16x10" som jag ska bygga egna centrum till samt montera beadlocks och eventuellt bredda. Anledningen till att jag måste göra egna centrum är för att jag har köpt Dana 70 axlar med ett väldigt udda bultmönster (5/180) så de fanns inga vettiga fälgar som passade.
Nice Vad är det för skillnad mellan rock crawler och rock bouncer? Hittade inget bra svar när jag googlade
sök på Tim cameron på youtube så lär du märka skillnaden . Med en rock crawler smyger man fram o en rock bouncer ska hålla för att hålla stumt och flyga fram med
Nice Vad är det för skillnad mellan rock crawler och rock bouncer? Hittade inget bra svar när jag googlade
sök på Tim cameron på youtube så lär du märka skillnaden . Med en rock crawler smyger man fram o en rock bouncer ska hålla för att hålla stumt och flyga fram med
Fy fan vilket härlig sound i den motorn Men det kommer nog bli super i slutänden
Fy fan vilket härlig sound i den motorn Men det kommer nog bli super i slutänden
menar du soundet i tims kärra eller? han kör väl med en lsx454R på 800sugisar i den nya, och ja den sjunger vackert ja de hoppas jag att de blir
Kul! Ska bli jättenice att få se lite hur man monterar beadlocks. Har aldrig fått en klar bild av det även fast jag tittat på youtube. Axlarna, fick du tag på dom via kontakter eller hur fan får man tag på bättre axlar haha
Kul! Ska bli jättenice att få se lite hur man monterar beadlocks. Har aldrig fått en klar bild av det även fast jag tittat på youtube. Axlarna, fick du tag på dom via kontakter eller hur fan får man tag på bättre axlar haha
ska se till att ta extra mkt bilder på när jag bygger de sen då . en polare hade dom liggandes, dom är från en gammal bärgningslastbil så dom ska nog tåla lite påfrestning
Har fått på nya hjul på bettan . beadlocks fälgar skodda med 36x12,5" super swamper tsl sx däck får se hur länge dom original drivaxlarna vill va med! ( troligtvis 5min) haha