30 juni 2016
Trådstartare
Hej!
Helt ny på forumet och jag hoppas att jag postar rätt nu. Saken är den att jag äger en Toyota Aygo (modellår -08 men vettifan hur det går ihop, för den reggades dec -07) sedan 6 månader och har fått fixa en hel del med den. Nu har det visat sig att hö hjullager måste fixas samt _alla_ drivknutar fram (inre och yttre). Med andra ord - byte av drivaxlar mot en kostnad av 11.000:-. Hjullagret 4300:- ca (inkl felsökning och rep).
Byte av drivknutar/axlar inte helt nödvändigt ännu, men det kommer ju så småningom. Så jag har lämnat in på rep för byte av hjullager, och har sedan tänkt sälja bort bilen (har redan lagt ner 12 papp, utöver inköpskostnaden av bilen).
Men här kommer mitt j-a samvete in i bilden. Vill ju inte lurendreja, jag skulle mao aldrig kunna jobba som bilförsäljare. Men skulle jag kunna beställa delar själv (drivaxel) och låta verkstad repa bilen och komma billigare undan så sett, innan försäljning? Om det ens har med saken att göra så är jag tjej, och är j-ligt teoretiskt lagt men inte praktiskt och skulle inte kunna repa bilen själv.
Mvh
Senast redigerat av Lottentotten (30 juni 2016)