Bmw E36 Kokar !!

jessicajarl
17 augusti 2016 · 2 Inlägg

Tjena!
Har kollat lite olika trådar om detta men inte hittat något direkt.

Har en bmw E36 1992:a, nyss bytt vattenpump då jag köpte den så va den helt förstörd.
Efter det så har den kokat ständigt.
För någon vecka sedan så tog jag bort termostaten ifall det var den som de va fel på men det kokar ändå.
Har försökt lufta den på alla sätt och vis, har stått i uppförsbacke också men det funkar inte.
Det ryker inte vitt ur avgasröret eller så heller.
Vad är felet?  Och om det är luftbubbla, hur gör jag för att få bort den ?
Och hur ser man om locket till expationskärlet är trasigt?
Något är ju fel på bilen, kan ju inte ha den på tomgång mer än 5 minuter innan det ryker och kokar!

Hjälp snälla innan jag allvarligt kör den till skroten.

remv33
19 augusti 2016 · 1 Inlägg

Vilken motor har din bil? m50?

simlar
19 augusti 2016 · 5 550 Inlägg

Börjar det koka/bubbla på 5min så är det mest troligt blockpackningen som farit/toppen som blivit skev.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
jessicajarl
19 augusti 2016 · 2 Inlägg

En M50, men spolade rent i slangarna från kylaren nu och det kom ut skum så antar att det har varit tätt.
Men tänkte lufta den nu igen men ska jag ha i termostaten, den är nämligen ur just nu!
Och ska jag ha fronten i högläge?

Robin-T
20 augusti 2016 · 168 Inlägg

Koka termostaten så du ser att den fungerar, annars köp en ny den ska absolut va i. Hissa fronten, full värme i bilen. Sen tar du en 2l colaflaska och skär av på mitten, tejpar där korken sitter och trär ner i expansionskärlet så fyller du på med vatten/glykol. På detta vis får du lite mer tryck ner i systemet och luften försvinner lättare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang