Länge sen en uppdatering men det har då iaf inte stått still, bara jag som är lat och inte orkat göra ett inlägg.
Har nu alla bultar till motorn jag behöver.
Körde av förbränningsrummen och avgassidan med sodablästern innan jag skickade iväg toppen på planing.
Slipade av blocket också med trissa och insåg att glykolen har misshandlat blocket lite väl också så blir till att skicka iväg det så får han dassa av det också.
4 tiondelar planade han av toppen.
Passade på när verktygsboden hade lite rea på blästerskåp, funka utmärkt till mindre grejer
Blästrade ventilerna. Sparade in mycket tid med skåpet.
Sen va de bara att börja med de roliga! Både för och nackdelar med 24 ventiler :p
Ventilerna är nu inslipade och toppen får vila lite nu igen innan jag monterar tillbaka fjädrar.
Forsatte sedan med bilen, tagit bort lite mer skit i motorrummet och även markerat vad jag ska lägga igen för hål.
Rutorna urplockade, tänkte använda listerna igen men efter nogrannare inspektion så får det bli nya redan nu ist för att vänta till lackering om något år.
Bakaxeln åkte ner lika fort den också, den ska jag måla upp och byta alla bussningar och fjädrar och allt i bromsväg som ligger på hyllan och väntar
Blir att skuta upp bakaxelbyte till nästa år, åker med opelaxeln en säsong så får vi se hur det håller.
Lossat på framvagnen, så nu ska den bara bort sen är karossen i stort sett klar att monteras i vaggan.
Kanske att jag tillochmed hinner med att sätta upp den i vagga imorgon, de får vi se.
Allt för mig tack å hej!