Många blandade reaktioner om detta bygge, men jag hoppas ni vill följa med in i framtiden. Först provturen är gjord! Nu ska allt snyggas till och bilen sättas ihop. Delar av projektet filmas av MOS som lägger upp löpande avsnitt... Visa mer
En rolig grej med farsans lastbil det är att han köpte en reservdelslastbil som stått på en åker i 37år. Men den startade efter en timmes arbete och går bättre ens hans egna ;D Lutar mot ett motorbyte nån gång i framtiden där.
Funderar på att lämna in dörrpanelerna till nån seriös firma som kan färga dom svarta, då blir det så nära originalet man kan komma idag. Finns ju inga dörrsidor kvar längre i svart till dessa bilar, iaf inte till 142an.
Men börjar samtidigt bli förtjust i den gulbruna färgen dörrsidorna är i redan, vi får se hur slutresultatet blir helt enkelt.
Dubbla Weber 45. S-Kamaxel. 93mm Borr. 46/37 Ventiler. Planad/portad topp. Skärkantspackning. Aluminium drev till kamaxel. Extraktor från KL-Racing "inte på bild" Elpump och Filter King bränsletrycksregulator.
Nu missade jag kanske nått på alla sidorna, men varför renovera motorn och byta förgasare om det ska bli el-motor i bilen? (Hoppas det inte ska bli det i den fina Volvon, för jag hatar el-bilar).