Hejsan!
Sitter här och har tråkigt så tänkte lägga upp en projekttråd om supran min som redan har varit i min ägo i snart 1.5år, just nu byggs ny maskin som ska bli klar innan säsongen 2016 är över
![smile](img/smilies/smile.png)
Det är en
Jap-spec.
2jzgte 3.0L sexa med dubbelturbo.
v160 låda manuell
vi kan ta det hela från början när den köptes in:
![https://www1.garaget.org/archive/150/149460/378477/378477-3586621.jpg]()
Det som var gjord med bilen då var:
Sparco milano mocka stolar
Buddyclub titan catback system.
GREDDY FMIC.
Sportluftfilter.
Clutchmaster enkelskivig race koppling.
6-puckad lamell.
Fidanza steg 2 chromoly svänghjul.
Cusco fjäderbenstag bak.
Cusco fjäderbenstag fram.
Stoptech BIG BREAK kitt fram med 354mm skivor och 6 kolvsok.
_______________________________________________________
Listan blev ganska fort mycket större
![wink](img/smilies/wink.png)
Något av det fösta som gjorde va att jag monterade nya coilovers, yellowspeed:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149460/149460-64e3db586b32c346b47e611cc93e9607.jpg]()
blev även nya fälgar! Veilside 19" splittfälgar samt RMM läppen fram!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149460/149460-fed8a707e8624720ec275ed9cac57b19.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149460/149460-0a84b261e14c33da25c4b6ec33d0ebbc.jpg]()
Körde så i mitten delen av säsongen tills jag unnder sensomaren bytte fälgar till de jag har idag. Rota GTR
Och här görs det iordning inför vintern!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149460/149460-09a6150c1044963dea9907d02d560e5a.jpg]()
Då blev det kamremsbyte och allt vad det innebär. facelift framlampor och polering i motorrumet.
Blev även en egen tillverkad tändstifts kåpa, lackade även "ner" bilen (den svarta plasten längs sidan och bak, givetvis på firma)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149460/149460-69635243b9538c5fe8d1af3bac05720c.jpg]()
bak sitter inte på vid denna bilden
![https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149460/149460-b532fa59923be732520a92722f6ad375.jpg]()
![https://www1.garaget.org/archive/150/149460/378477/378477-3684295.jpg]()
Det blev även ett par underbara månader i bilen till början av juni 2016:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149460/149460-48b60a6259847ffe0be0a5145930a348.jpg]()
det som skedde va att turbosarna började ryka blått och då gjordes komptest och maskinen hade sämre komp på 6an så efter noga övervägande så börjades det byggas en ny smidd maskin från grunden:
NYA MASKINEN 2016
Allt blir nytt!
Nytt block
Eagle stakar
Wiseco kolvar
King bearings vev, axial och ramlager
Balanserad vev
Ny genomgången topp
Arp bult
Gsc s1 269 kammar
Nya dubbla garret gt28rs turbos
Fluiddampr
Ny oljepump, oljesil, oljefilterhus, vattenpump osv
Buddyclub 3" från turbosarna, titan system med racecat och en dämpare
GREDDY FMIC.
AEM Sportluftfilter.
Apexi AVCR Boostcontroller
HKS ssqv dumpventil.
HKS ställbara kamdrev.
HKS Kevlar kamrem.
Modifierad vevhusventilation
HKS turbo timer
Intank walbro gss341
Clutchmaster enkelskivig race koppling.
ACT 6-puckad sinter.
Fidanza steg 2 chromoly svänghjul.
maskinen är så gott som ihop och det kommer bilder på det mesta i nästa uppdatering (om det finns intresse)
![smile](img/smilies/smile.png)
Mvh Mathias