FRS05 skrev:
Går det att köra upp bilen på ena sidan med domkraften, under med en pallbock där. Sedan ta domkraften till andra sidan och hissa upp den och under med en pallbock där? Eller måste jag lyfta bilen rakt underifrån i centrum av bilen, hissa upp den och sedan under med en pallbock på varje sida? Förstår att det senare är att föredra men vad jag vet finns där ingen rekommenderad lyftpunkt i mitten av bilen. Så gör helst som det översta alternativet för då vet jag exakt vart jag ska sätta domkraft/pallbockar.
FRS05 skrev:
Har du verkligen läst något i tråden? Jag har kollat upp vart jag ska sätta pallbockarna. Det jag undrade var över om det gick att lyfta upp den likt jag beskrivit och satt den på pallbockarna den vägen.
Ja jag har läst tråden. Jag har även använt pallbockar en miljon gånger och överlevt. "Sätta pallbocken där" är inte speciellt informativt och låter direkt farligt. Ditt första inlägg får det att låta som om du inte bara har tummen mitt i handen utan snarare fastmonterad på ryggen. I all vänlig välmening. Jag är mest orolig över att du ska skada dig. Om du aldrig använt pallbockar förut så
ska du definitivt låta någon som kan sakerna följa med och visa dig första gången. På plats. Inte via nån jävla googlad bild och några illa formulerade inlägg på ett motorforum.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.