1966 modell Ford Taunus 20m Hardtop. Første godkjente V8 bygg på et Taunus P5 chassis i Norge. Modifisert med Lexus 1UZFE 4.0 V8, Supra W58 5-trinns girkasse, Volvo 1031 bakaksel i 4 link, Ford Capri / Volvo 940... Visa mer
Mange detaljer som ikke er på plass enda, men den nærmer seg det nivået at den kan få en lengre prøvetur. Dvs en tur på 10-20 mil kanskje. Det lille jeg har fått testet sier meg at den er rask nok, den stopper fort nok, og den ligger bra på veien i svingene. Synd vinteren kommer og tar oss... skulle bodd myyye lenger sør, ved Mantorp eller noe slikt. Vadstena er et fint sted!
Så kommer det jaggu en oppdatering, for de som trudde P5 HT V8-prosjektet hadde daua på rot... Fant etter hvert ut at de coilover-demperne jeg hadde bak, var for korte. Måtte tøye de på maks for å få bilen nesten høy nok...på høyeste innfestingspunkt... og da blir det ikke bra. Så nå har jeg fleska tak i et nytt par fra USA. Disse skal jeg montere nå i helga, og se om det nå stemmer bedre. Håper det passer bra nå. Mye å justere på, og totalt sett en stor oppgradering i kvalitet også. Pene er de også.
De fungerer fint på første test. Oppgradering på alle måter. Justerte eksos over bakaksel samtidig. Det er trangt der... Nå er det lite kontakt og støy.
Hade varit kul om du kunde filma en körtur med den så man fick se hur den går och uppför sig på vägen! :-)
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"