Fick hem ny pump och filter. Pumpen var billig, det ska jag medge. Men den passade inte heller i hållaren....
Satte dit den som jag haft på hyllan och som la av tidigare. Den startade när jag körde den på golvet efter att jag rensat ur den lite.
Skruvade ihop allt, frid och fröjd.
Men bilen startade inte.
Felsökt i två dagar, skruvat isär säkringsbox, bränslepumprelä, delat kablage och mätt spänningar men inget resultat.
När jag tryckte direkt på relät gick pumpen. Men inte när man körde på starten.
Har nu ikväll lödat om relät, det gick en ledningsbana när jag fixade och plockade med det så den fick jag ersätta med tråd.
Bilen startade inte ändå.
Efter åtta psykbryt började jag om från början. När jag mäter på relät över spolen har jag 12 volt, men relät drar inte!
Då började jag tänka. Det sitter en diod i serie med reläspolen. Kan den vara dålig?
Provade med löst batteri och relät funkar!
Men inte i bilen.
Då inser jag att spänningen är tvärtom över relät +- är skiftade. Aha, jordfel! Pumpen får jord genom pumpen eftersom den saknas. Hittar en jordpunkt på andra sidan motorn som är lös. Den måste ha varit lös sen jag köpte bilen. Men precis nu började den strula. Skit.
Bilen startade direkt.