19 oktober 2016
Trådstartare
Tjenare, som rubriken lyder ska jag försöka mig på att renovera en volvo 142 från 69 och bygga förgasarturbo med dubbla förgasare (alltså trycksatta). Då jag är ny inom detta så har jag ingen direkt plan på vilka delar osv jag ska använda så tips mottages gärna! Tanken är inte att jaga mängder med hk utan snarare ha ett lärorikt projekt och få en kombinerad bruks/busbil. Först och främst ska bilen rostlagas o få lite ny färg, och under tiden bilen är på lack ska jag renovera motorn och börja kolla på hur jag ska gå till väga för att få olja till ofrån turbon osv.
Ska försöka uppdatera så ofta och mycket som möjligt men eftersom det är första projektet här på garaget så får vi se hur det går innan man får rutin på det hela
som sagt tips och trix mottages gärna! Speciellt om någon har idéer om hur bra original låda/bakaxel håller och vad man ska komplettera med och gärna egna erfarenheter av ladd tryck och val av turbo o med vilken kam för att få bästa register och ändå duglig som bruksbil
Senast redigerat av One40 (19 oktober 2016)