Måla oken va det tänkt jag skulle göra idag, och som vanligt med mig så får jag alltid för mig något helt annat!
Så när jag hade lämnat tjejen på jobb så tänkte jag att jag bara skulle kika lite på bilsaker och det här ju inte till vanligheten att man åker och bara "kollar" på bilsaker.. Så med mig hem fick jag med mig en massa rör och hade bestämt mig för att bygga egen halvsats. Har länge velat har dubbelpipigt avgasrör (Ett par vardera sida av diffusern.)
För det första så älskar jag att skapa något eget istället för att köpa det så det går på bolt on, visst kan det va skönt ibland det också. Så jag vandrade in på biltema imorse, hade varit vaken i ca 20 minuter och inte måttat någonting, gick på känsla och plockade på mig lite rör och slutresultatet blev jag själv väldigt nöjd med!
Kommer en del bilder från halvsats-projektet.
Först och främst på delarna som köptes, förutom röret som är mitt egna som är avplockat från bilen.
Började göra en mall på hålet i diffusern för att sedan se hur det såg ut på andra sidan.
Så jag bestämde mig istället för att ha 4 pipor ut istället.
Kapat och punktat Y-korsningen.
Svetsar det ordentligt och fortsätter att bygga på.
Nu börjar det äntligen likna ett rör igen!
Första sidan på plats, lite snett och vingt änsålänge.
Och sen blev det lite mindre bilder och mer svordomar
Men till sist blev det trots allt färdigt!
Blev en För-Efter-Efter bild
Säg gärna vad ni tycker så blir jag glad!
Imorgon kommer förhoppningsvis fälgarna och då målar jag oken i samband med hjulbyte, vår här nere ju, till och med solbränd! Eller så är det för jag har svetsat utan mask i en massa timmar idag
Godkväll på er!