Hej igen de var ett bra tag sedan jag la upp något här ju så nu har jag gjort en del med bilen igen, Så om att byta höger fjäderbens lager och laga rost då samtidigt har jag kollat hur mina dörrar är i nere kant på insidan.
Var på JB igen och köpte en lucka till Farfars 940 som barrar hålls ihop med hopp och drömmar och plaster.
Sista gången jag kör med något på taket och samtidigt lyssnar på Eurobeat på lite högre volym...
Luckan lossnade när jag körde från JB på 100 vägen, som tur var så kunde jag stanna utan att den lossnade helt. Ingen kom till skada eller jag, de var mest bilen som fick repor på sig.
Jag lyckades att lasta luckan så här i alla fall när jag skulle till Farmor och Farfar.
Då var de dags att ta av dörr sidan för att den inte ska få färg på sig.
Tog bort de clipsen som höll den på plats. Glömde att ta bort glaset på andra sidan bara.
Nu utan dörr sida, var lite smutsigt runt och i dörren.
Sen när jag var i garaget så var Farfars P1800 där med ju så då bara tog jag detta.
Och denna med. För den som undrar så är det en 61 jensen och de som har sett den har sagt att den är i de finare P1800 som byggdes i England har jag hört.
Då var listen borta, som jag har förstått så var man tvungen att ta bort dörrsidan för att listen skulle bort med de var fel.
Ren gjort under listen, mellan de två mittersta är det en buckla från någon som inta kan ha kontroll när de öppnar dörren. Tur att det bara är listen den är i och inte i plåten.
Här har jag arbetat lite med de jag penslade på rost bortdragning här och Farfar hade en tätning som han drog där också.
Detta ser inte så bra ut hål, där de inte ska var hål. Kommer leta upp en ny dörr någon gång i framtiden.
Här är samma ställe jag har gjort en gång tidigare ju som jag var tvungen att göra om igen.
Här var ett annat ställe som de också var rost på.
Här med. Jag misstänker att de förra ägaren sa att någon sida åkte in i att räcke är sant för alla ställen de är rost på motsvarar att man har lagat/bytt plåt. Men de måste jag höra med dom de är sant eller inte.
De var ju rosten här bakom jag upptäckte först ju sen har de bara blivit mer under listen.
Jag gjorde så här för att jag ska måla där snart och ville inte bråka med en list då.
Sen testade pappa sin s70 vinge på sin 850 som inte passade i överhuvudtaget med 850.
Dels så passar den inte för fäst punkterna är för långt in och sen skiter den ut för mycket.
Samma här med
och jag testade att ha 850 vinge på min och de så snyggt ut men jag har ju en 940 vinge som ska på snart.
Kommer leka elektriker då byta släp kantakten och göra en ny fäst punkt för den och byta all inner belysning till de som satt på 740 o byta laperna i de också.