Yes, det går framåt. Sakta men säkert
Fått hem alla komponenter och kablar. Har bearbetat passagerarsidan och bytt högtalaren i dörren och instrumentbrädan ljuddämpade dörrbladet och dörrsidan med butyl matta.
Och detta med att dra kablar,,, herregud... inte lätt att dra ut kablar mellan kaross och dörren, särkilt inte om man ska dra 2st 2x2.5mm2 Stinger..!
Drog samtidigt 3st Miami500 trippelskärmade Lågnivå + 1st RCA kablar för backkamerorna.
Shit vad trångt det blir bakom HU. Orginal ISO från VW är quadlock, köpte en quadlock>standard ISO som sedan kopplas in i Pioneers ISO kontakt = ca 60cm isokablage inkl antenn adapter. Va så fruktansvärt trångt och fick knappt in stereon och då va inte 4st RCA/lågnivå dragna + Canbus adapter + Parkingbrake bypass adapter placerade bakom HU:n.
Får verkligen planera detta om jag ska fp chans att kunna trycka in den efter allt är inkopplat. Ska korta isokablaget och klippa kablarna till VWs quadlock och skarva in direkt till Pioneers ISO.
Försökte även snåla och inte köpa en Canbus adapter och få tändström/tillslag nån annanstans men det gick verkligen inte. Mätte upp alla kablar bakom orginal stereo, bakom klimatreglage, i OBD-2 kontakten, tog lös säkringsdosan och mätte, säkringsboxen i motorrum, ljusvred och det finns INGET som ger 12v när nyckeln sitter kvar i låset efter bilen varit igång. Och eftersom denna HUn inte har nån OFF funktion måste man ha den till tillslagström.
Kopplade den temporärt till parkeringen tills Canbus adaptern kommit.
En annan sak som jag reagerade över var att jag kan använda iphonen samtidigt som jag kör och har den kopplad till CarPlay, vet inte om jag missförstått men trodde den skulle vara helt låst av säkerhetsskäl medans man hade den i CarPlay läget.
Va lite mörkt när jag höll på idag så tog inte så mkt bilder men kan bjuda på några iaf.
Imorn ska jag börja med förarsidan och då dra massa strömkablar från batteriet, alltid lika roligt... 2st 20mm2 Stinger 100% koppar ska in + några mindre strömkablar
som ska till lite relän för backkameror och annat.