simonlanden skrev:
Tja! sökt runt lite men lyckas inte hitta något
Jag undrar ifall någon vet ett set med LED lampor man kan ha i stället för halogen i strålkastaren på en mk5 golf gti?
jag har en bi-xenon och en halogenlampa i lykthuset, Är ute efter ett plug n' play kit alltså bara byt ut halogenlampan till en led som har samma kontakt och passar.
(Den gula pilen!)
Vill ha mera ljus men vill inte ha ledramp på bilen (smaken som baken antar jag)
Någon som vet något? Tack på förhand!
http://www1.garaget.org/gallery/images/202/201517/201517-15afa844328ef87c3801dfeba4e3ae57.jpg
Svårt och tänka mig att en LED skulle lysa bättre än Xenon. Du kan inte byta ut Xenonlampan till LED rakt av. Den kommer att förstöras så fort du slår på ljuset. Sen efter du grillat LED-lampan så går troligen säkringarna som popcorn. Har du otur så brinner även ballasterna upp. Då börjar det bli dyrt. Bara säger detta så du inte börjar experimentera...
Halogen till LED som du skriver går troligen bra. Fast jag tänker bara "felaktig ljusbild". Det där bör du forska lite om.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!