Ja visst fasen passade lådan på motorn med original svänghjul och koppling på plats. Helt perfekt.
Till och med samma spel på kopplingsgaffeln som med C20NE motorn.

Ja C20NE och Z20LET är ju i grunden väldigt lika.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-77d3e6e890782547e5ec66cca0e34232.jpg]()
Det var en glad överraskning att jag slipper lägga ned tid och energi på det.
Behöver bara komplettera med ett litet stödlager i vevaxeln för växellådans ingående axel. (GM 90105743).
Ska dock kosta på mig en ny kopplingssats också då den gamla ju har hängt med i 28000 mil.
Oljetråget däremot passar ju inte alls att använda tillsammans med Kadettens framvagnsbalk.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-91a0164f8499ccf5913ad9d5d46a2cd6.jpg]()
Vad döljer sig där under för spännande?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-3ab1afb134fd42e7b004aa5fee0512f7.jpg]()
Balansaxlar...

Så himla o-spännande...
Går ju tyvärr inte att få dit ett vettigt oljetråg för RWD med balansaxlarna på plats, då hamnar motorn alldeles på tok för högt upp om den ska gå fri från Kadettens framvagnsbrygga.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-e1127c7dcb489657d06ceddad1e90fe5.jpg]()
Så jag gör som många andra Z20LET-ägare och plockar bort balansaxlarna. Känns bara som en fördel med mindre vikt och mindre rörlig massa. Verkar ju fungera bra för folk borta i UK och i Tyskland.
Den starkaste versionen av Z20LET (Z20LEH med 240hk) har ju faktiskt inte ens några balansaxlar från fabrik.)
"Tyvärr" så försvinner stödgördeln när man plockar bort balansaxlarna, allt sitter ju ihop i ett, man KAN plocka en stödgördel från tidig X20XEV motor om man känner att man vill behålla stödgördeln.
Jag skippar stödgördeln helt.
Med 0,64 bars original laddtryck och att jag förmodligen väldigt sällan kommer att varva över 5000 rpm så tror jag att motorn håller ihop bra utan stödgördel.
Som sagt, det ska ju bara vara en rolig glassätarbil... ingen racebil.
Det är fyra stycken oljekanaler i två av ramlageröverfallen till balansaxlarna, dessa måste ju pluggas, tog bort överfallen och borrade upp kanalerna cirka 12 mm djupt och gängade dom till M8x1,25 och pluggade dom med ett par huvudlösa insex-skruvar och lite loctite på gängorna så dom inte gängar ur sig och ställer till oreda i mekaniken ute på motorvägen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-a808e8b274a13f72f0ffc93050bf9078.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-eeb6131a7845a42e75b65a5f5cecf666.jpg]()
Med balansaxlarna borta och oljekanalerna pluggade så passar skvalpplåten från C20NE motorn som hand i handske samt mitt hemsvetsade oljetråg som i grund och botten kommer från en framhjulsdriven Astra F med C20NE.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-ec4e2d02a12a44fef38786bd1f1cc154.jpg]()
Ska bara svetsa om och förlänga röret till oljepickupen...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-7d62a189708ad5ccfcc764be5112446d.jpg]()
Tittade även lite på motorfästena, Motorfästet på passagerarsidan passar utan modifikation.
Det andra fästet måste dock modifieras, turbons utlopp hamnar mitt i fästet.

![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-849404e5fa0854c2d89a51aed05792fd.jpg]()
Får försöka svetsa om och förskjuta fästet 6-7 centimeter bakåt.
Ska väl inte vålla några större bekymmer...
