Dax att uppdatera er lite . Trots en besiktad bil försöker jag få endel saker gjorda . Det stora är att jag har rivit ner lådan för att försöka få dit en annan då den jag hadde har en dålig cynkring på 3an .ganska jobbigt att rassla sig igenom byn tyckte jag så det fick bli byte med allt va det unnebär .lite bilder på svepbyter kommer här .
Efter lådbytet här innan så kördes det ganska precis 10 mil innan jag fick riva ner den igen för att jag hörde och såg låsringen till pilotlagret lossna från veven. mmm surt sa räven ..
Efter det har det blivit ca 300 körda mil på mätaren och inknölad i garaget inför vintern.
Jag har därimot inte legat på latsidan för de , det byggs nämligen en ny maskin. underdelen är ihop och ska hämta toppen idag från Astanders här i kalmar .
Pillade lite med vvt dreven som alla säger att det inte går att fixa om de glappar axiellt . Vi får vel se om det försvann .
Byggde mig en liten tolk för kammarna åxå när prylarna ändå låg här .
Fixar lite bilder på toppen åxå när den är hämtad .
Toppen ser fin fin ut ,frästa ventilsäten och ventiler, riktplanad ,justerat ventilspel .
Passade på att göra mig ett verktyg till att hålla ventilkåpan på plats medans man monterar eller demonterar den , snällare mot kammarna och ventiler om man kan spånna ner de under kontrollerade former .
En GTX3076 Som förmodligen ska användas.
Sedan köpte jag en grunka till diffen , Någon som har erfarenhet ?.
Dax igen att uppdatera lite ,tyvärr alldeles för länge sedan men men.
Vintern 20/21 ägnades åt motorbyte till min renoverade som ni redan sett. Inga större problem med det bytet mer än en massa pyssel . Vår sommar höst har körts med i princip samma gatmapp som gamla motorn . Så nu va det ju äntligen dax för mapptid hos Luntec. Smakprov på hur det gick å lät finns under mina filmer eller här under .