3225
Sök

Plasta på en plastad låda?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Jag har gjort en baslåda som jag inte riktigt är nöjd med hur den ser ut, tyget som jag andvända blev typ konkav på vissa ställen för att jag spände tyget för mycket, nu undra jag om det ärok i fall jag drar yttligare ett lager tyg över de konkava ställerna och som typ täcker över det med ett tunt lager glasfiber, det som händer är att det blir en stor luftbubbla/luftficka mellan lagren men det borde inte på värka nånting va? Om jag sen lackar lådan så kommer inte det uppstå nå skumma vibrationer så att lacken skakar loss, eller hur? Enda neggativa jag kan komma på är att lådan blir lite tyngre samt attdär man knackar på den kommer den låta plastig, men vad vet jag, har ni nån erfarenhet av detta samt tips eller vet ni hur jag kan räta till detta på nått annat sätt`? är rädd för tjockt spackel på en baslåda...
Senast redigerat av Sherlia (5 januari 2007)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Beredare
561 Inlägg
5 januari 2007
Tror att det är bara att köra på....
Du ska inte spackla då?? Alltså för att mer få en slät yta att lackera på??

Mvh Jonas

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
32 Inlägg
5 januari 2007
spraya gärna på lite plastgrund som du slippar till med fint papper sen kommer det sitta 100% när du spacklar smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Så ni tycker jag borde spackla för att det är lättast? vad för typ av spackel tycker ni jag ska andvända när jag "formar om"?, det kan bli kanske tjocks, typ kanske 2-3cm som mest, jag tror inte ytorna blir så enormt stora dock.

http://img443.imageshack.us/img443/1928/spackelxf2.jpg
Senast redigerat av Sherlia (5 januari 2007)

4 571 Inlägg
5 januari 2007
Fyll igen det med glasfiber filler

Man blandar det med glasfiberväv som man hackar sönder med spackel spaden sen är det bara att kräma på det, spelar ingen roll hur mkt du lägger på eftersom den härdar kemiskt och inte med hjälp av luften.

Jag använde det på min baslåda för att fylla alla små gropar där tyget inte ville vara med riktigt med riktigt bra resultat tongue

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
"glasfiber filler", borde finnas på samma stölle jag köpte allt annat glasfiber tjoffs?

191 Inlägg
6 januari 2007
finspackel är ju enklast att slipa, skulle föreslå PP100 eller Kemiskt trä.
Kemiskt trä är en aning flexiblare än PP100 men är i prinsip samma sorts plast, lättarbetat och lättslipat.........

Men ska du ha matta över så kan du väl ta vad som helst, då kan man ju finslipa med vinkelslipen :-)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 januari 2007
Trådstartare
är inte säker i fall jag ska lacka eller stoppa på mocka tyg, samma som ska vara i inredningen, är som sagt inte säker ännu, huvudsaken är ju att det abolut inte får spricka och gå sånder, det skulle kännas så jävla b-igt då sad Gjorde en snabb sökning på PP100, Jula hade det, borde inte vara nån skillnad på vart man köper det va ?

Edit: CO hade också samma sak, samma märke/pris t.o.m
Senast redigerat av Sherlia (6 januari 2007)

191 Inlägg
6 januari 2007
Sherlia skrev:
är inte säker i fall jag ska lacka eller stoppa på mocka tyg, samma som ska vara i inredningen, är som sagt inte säker ännu, huvudsaken är ju att det abolut inte får spricka och gå sånder, det skulle kännas så jävla b-igt då sad Gjorde en snabb sökning på PP100, Jula hade det, borde inte vara nån skillnad på vart man köper det va ?

Edit: CO hade också samma sak, samma märke/pris t.o.m

Aha, mocka, då måste ju underlaget vara fint, då förelår jag kemiskt trä, det är som sagt flexiblare än PP100, eftersom du är orolig för just sprickor, men jag tror inte det är någon fara alls.
Ok, det är inte för 5 öre samma sak men ändå.........kolla här: http://vwpc.se/forum/viewtopic.php?t=104

Ne det är samma vart du än köper det, notera dock att jag pratar ENBART om Plastic Padding (loctite) saker.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 januari 2007
Trådstartare
Alright, tack för länken, tror jag får med PP100 i alla fall, det behöver inte vara så lätt att andvända med tankte på att det är en lite större yta jag ska andvända det på.
Jag har andvänt mig av mist 7lager över hela lådan så den borde vara rätt stum och inte svikta nånting så spacklet ska fan sitta bra big_smile

Sök