Då va premiärturen avklarad!
Den sista April upphörde min tillfälliga garageplats att gälla, så då blev det till att köra hem bilen igen.
Resan från garage till bostad skulle jag beskriva som en upplevelse av skräckblandad förtjusning, fast inte så mycket förtjusning utan mest skräck..
Styrningen är kraftigt undermålig och likaså markfrigången under styrväxeln, den måste helt klart modifieras innan man kan framföra bilen i trafik!
Cirkus 500 oroliga wankel hästar klappar dock på rätt så bra när man trampar plattan i mattan, så bra att diffen valde att lossna från sin bakre upphängning och landa på avgassystemet/backen istället!
Som tur inträffade detta precis vid min parkering..
Nu mer sitter diffen stumt monterad där bak!
Huvudkopplingscylindern (förkortning på det ordet???) läcker olja i vanlig ordning, så en ny sådan är beställd!
Men framvagnsproblemet måste som sagt åtgärdas.. Tror jag får tillverka nya casterstag och eventuellt nya länkarmar, sen korta subframen så mycket det går för att kunna montera styrväxeln framför istället för under den.
Idag sitter casterstagen monterade framåt och är ledade längst fram i subframen, eftersom att bilen hade snäckstyrning original.
Tanken är att istället montera dom bakåt för att frigöra plats för styrväxeln!
Mina tankar kanske är totalt obegripliga?
Bytet antagligen till E36 spindlar i samma veva också
Men absolut först och främst ska jag försöka hitta ett garage att hålla till i!