Spacers på runt om och paneler limmade på plats, skitnödigt men blev över förväntan! Planen är lägga en sträng, mellan två tejpbitar, runt panelerna när vinylen är på. Blir snyggare helt enkelt, inte så att man är proffs heller så atte..
Våtslipade panelerna på plats så att jag kunde matcha karosslinjerna bättre än om jag slupat dom separat. Finns fortfarande endel små irriterande grejer som att panelerna har lite vågighet mot fönstren men knappt synligt efter slipandet
Började med vinylen idag också, tyvärr är inte bilden så stekig.. Länge sen jag la vinyl och en enda skärm tog 1-1.5tim.. blev bra iaf
Jättekul att foliera skärmar och front faktiskt.. inte.. tackar youtube för att man inte va helt lost Går långsammare än jag hoppats men nu är det värsta gjort! Ja.. bakstötisen kommer suga men men!
Folien till hela (25m, lite i överkant på mängden) gick på 6500 från UK med frakt. Riktigt billigt för att vara kvalitetsfolie, Orafols bilfolie Oracal 970RA. Finns Kina att köpa, då blir det ungefär hälften. Finns bra och dåligt med det. Bra med priset om man ska ha en basic-folie men en av de dåliga grejerna är att limmet tydligen skadar lacken efter mycket värme ute i solen. Dessutom ska den inte ha samma kvalite när det gäller att stretcha den och få den att gå tillbaka när man värmer igen
Vänster sida gjord, förutom upp mot tak och A- och C-stolpen. Börjat på höger sida, det var fan lite pyssligt med bakre panelerna! Tanklocket ska få en egen bit, lyser runt skarven just nu.
Folien skaffade jag på SignGround.co.uk (tror jag..)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4