24 februari 2017
Trådstartare
Hämtade ut bilen idag, glappet i ratten var borta. Dom hade gått igenom punkt för punkt listan jag lämnade till dom, men det var rattaxeln som byttes och det var den som orsakat glappet.
Bromsarna tog på samma sätt som innan, men dom hade gått igenom allt med bromsarna och smörjt upp allt. Inga läckage eller liknande.
Felet måste vara bromscylindern, eller vakuumpump till denna blev svaret. Dom hade luftat bromsarna 17ggr påstods det, samt vid varje bromsok.
"Lämna in bilen till någon annan märkesverkstad, om dom kan felsöka bilen och visa på att bromsarna tar dåligt pga. det vi gjort så betalar dom igen alla pengar". Det kändes väl som att dom då kollat igenom allt ordentligt för att våga säga en sådan sak.
Ska köra och känna efter, svårt att veta på rak arm men den tar långt nere. Om det visar sig att det är bromscylinder och vakuumpump till denna som orsakar detta, vad kan det tänkas kosta mellan tummen och pekfingret att byta? Är det ett stort jobb?
Måste dock tillbaka med bilen på måndag igen. Var jättenöjd att ratten kändes som förr och körde iväg. Märker ganska snart att när jag håller ratten "rakt" då svänger bilen till höger, den måste alltså vara monterat på fel kugg typ. SUCK. Åker direkt till dom och frågar, har ni ens provkört bilen? Nej är svaret, när glappet var borta ringde vi dig. Bad en av dom att provköra bilen. Ojdå blev reaktionen. Ska få hjälp med detta i veckan (detta var just innan stängning och mekanikern hade åkt hem).
Körde nån mil efteråt för att testa, bromsljuskontakten verkar glappa, för den slutade att fungera och ESP-lampan började lysa igen. Har beställt bromsljuskontakt som dom ska få byta nästa vecka.
Så fortsättning följer men glappet är borta.