Tyvärr dåligt med bilder men nu är allt klart under bilen, nya tråget på plats, nya kardan passar fint, avgassystemet färdigdraget, växelväljaren på automaten går numer till original rattväxel, tändspolarna är flyttade till oljetråget.
Blev köp och kylarslangar, en slangmuff och ett löphjul.
Jag köpte två vulcoflexslangar för att koppla in nedre kylaranslutningen men det gick inte alls. En slang har en reducering från 45 ner 38mm och den andra är ren 38mm. Stosen på aluminiumkylaren pekade rakt in i remskivan så den fick skäras lös och vridas ca 135 grader innan det svetsades. Fick även ersätta ena slangen med en biltemaslang med mer böjlighet.
Övre stosen på nya vattenpumpen pekar åt helt fel håll så den drogs ur och blir rejält skadad av det. En ny stos togs från den gamla vattenpumpen som kapades sönder för att dra ut stosen utan skador(stosen är pressad fast i vattenpumpen.)
Kvar och göra på kylaren är att borra och gänga in en nippel för anslutning av steampipen från motorn.
Inkoppling av de elektriska är påbörjat så nästa vecka bör det bli provstart.
Ska ta nån bild på måndag.