Från början.Jag har alltid haft en grej för sjyssta 02or och alltid känt att jag velat slå till när jag sett en till salu för en bra peng.
Och så satt jag å browsade blocket en eftermiddag då jag såg en kaross med bur till salu, inte allt för långt ifrån Stockholm och till ett okej pris, snabb som tusan å skicka meddelande och så med lite flyt så var jag en av de första att höra mig av på bilen.
Jag köpte bilen av en snubbe i flen som behövde platsen mer än vad han ville ha bilen, priset var rätt så det var bara att hyra släp och åka och hämta.
Väl hemma så fick jag se mer vad jag hade fått på hand, bilen hade en ordentlig bur som går från tornen bak till tornen fram, fram och bakvagn kommer ifrån e28 med skivor runtom.
Efter informationen från en tidigare ägare som hade ägnat mestadels av sin tid som ägare till att slipa den plåtren så fick jag höra att den gått i nån BMW cup med en M30 motor.
Jag har en plan 2017.ChassieE28 fram och bakvagn från 535.
BromsarFram 535 skivor, Volvo 4kolvsok.
Bak 535 skivor, BMW bakok.
Hydraulisk handbroms.
KarossMycket plast (framskärmar, trösklar, skärmbreddare, huv, baklucka och sidorutor).
Motor å drivlinaKommer nog fram till nåt på vägen.
InredningTvå sitta still stolar och ratt.
Delar sökes just nu:# BMW 210 diff (utväxling 3.4-3.91, eller tomt hus).
# Sitta still stol(ar).
# Fyrkolvsok fram (E28)
Bild från när jag hämtat hem bilen:
Bild som en tidigare ägare hade (i racingkläder):
Tanken är att jag ska ha den här bilen som en läcker busbil som får smaka en del bana, drifting å lek.
Mer info kommer (ifall någon känner igen bilen så uppskattas all historia
).