Evildan skrev:
panda666 skrev:
Evildan skrev:
Personbilen jag använder till och från jobbet och skit.
gasbilen? kör du den på bara gas? eller pratar du om priusen?
En gasbil tankas även den, att fylla med gas, bensin, diesel eller absolut miljöbov (E85) brukar just kallas att tanka.
Jag omformulerar mig för enkelhetens skull och samtidigt specifierar jag mig, jag har fyllt på drivmedel i mars månad för 197kr samt laddat 6.7kw = 10kr högt räknat.
Detta har tagit mig till och från jobbet "och skit" under hela mars månad.
Det relevanta är väl ändå hur långt jag eller din far har förflyttat sig i förhållande till drivmedelskostnaden?
Har jag 900 meter till arbetet och har abetat 14 dagar i mars samt kört 4km utöver arbetsresorna vilket ihopräknat blir 29.2km, är drivmedelskostnaden per mil 70.89kr! Men det är ändå billigt för det har bara kostat 207kr...
Förstår du nu?
Personbilen du använder sa du, vilken av dom? gasbilen?priusen? men absolut, 200kr är jättebra, det är väldigt billigt och bra, sen hajar ja inte vad mer du försöker säga till mig faktiskt, eller om du trollar mig, det enda jag ville ha sagt är att st220 är billig i drift, om inte för dig, iaf för min far är det ok, vi kan släppa det här då;)
@trubbelturbo, absolut det blir säkert jättebilligt, ts kan väl också skippa ciggaretter/alkohol/flickvän om han har samt resten av det goda livet har för att han ska spara in på pengar. Lika bra spara på det också medans man e där för man behöver inte köra över 120 det är maxgränsen;)
Krav:
Bensin
Inte allt för dålig bränsleförbrukning. Min accord drog nu 0,9 l/mil när jag pendlade motorväg (lite för mycket för en bil med så låg pass körglädje).
Hästar: över 100?
Föredrar manuell låda
Storlek: Spelar ingen roll
Vill inte att mina ögon ska blöda när jag tittar på bilen smile
edit: slithållig bil, ingenting som ständigt går sönder
trodde ts kanske ville ha nån roligare bil o köra eftersom denne påpeka hk över 100 och att ögonen inte ska börja blöda;) enligt mig är inte corolla så jäkla fina och har inte dom max runt 100hk?^^