Lukas0120 skrev:
amazinjoey skrev:
Lukas0120 skrev:
Tjenare! Hade tänkt i fördkaffa mig en lite trimmad bil, kmr bli en Supra, skyline eller Evo och alla dessa är singelkonverterade. Är ju givetvis lite nojjig över besiktningen då jag helst inte vill få ombesiktning eller reg besiktning efter jag köpt bilen.
Vad jag har hört är det mest ett lotteri och man måste ha tur. Men tänkte höra om någon vet något bra ställe där dessa bilar i stort sett alltid går igenom. Har tyvärr inga egna kontakter och vill helst inte chansa på något ställe bara. Tack på förhand!
Allt beror på personen/gubben/gumman ,kunskap och humör. Själv vet jag folk som besiktar sina 9-5or med 450hk+ utan några problem
Ja det verkar ju vara lite av ett lotteri. Men man vill ju gärna ha lite koll vart dem snälla besiktningsmännen finns, så man inte får en reg besiktning direkt när man köpt bilen. Skulle det kanske gå att ringa och rakt ut fråga hur dem ser på modifierade bilar?
Nja.
Du vill alltså fråga dem rakt ut vem utav deras medarbetare som inte sköter sitt jobb menar du?
Vill absolut inte vara någon smutskastare eller så av något slag och jag vet mycket väl att där ute finns många bilar som är både trimmade och förmodligen bättre uppbyggda är original diton men faktum kvarstår att de går enligt ett regelverk.
Lite därför det är ett lotteri att besiktiga. En del släpper igenom - behöver absolut inte inte vara på grund av slarv eller inkompetens utan för att de kanske tycker att fordonet i fråga är säkert nog ändå tex - medan andra besiktningsmän går hårdare efter reglerna.
Så kort sagt..det är nog bara att chansa och se hur det går.
Sen går det ju alltid försöka fixa upp så det ser någorlunda standard ut under huven. Inte så mycket blingbling och så vidare.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.