3270
Sök

Stjäla en bil

20 Inlägg
30 april 2017
Trådstartare
En bekant har en Peugeot 406 som ska skrotas, men han har tappat bort nycklarna. Han har bett mig hjälpa honom att få den till skroten. Den står ganska trångt på en parkering så det skulle bli knepigt att komma åt med en biltrailer, jag är dessutom osäker på om jag får köra en sån med min bil. Det bästa vore att krossa rutan och få bort rattlåset så att jag kan bogsera den, men efter lite googlande verkar det lättare sagt än gjort?
Ett ännu bättre alternativ vore att jag tar, gör i ordning och säljer den istället för att den ska skrotas, men då måste jag få hem den först, gärna utan krossad ruta och förstört startlås.

Hur skulle ni göra?

Evildan
30 april 2017
Hakan_B skrev:
En bekant har en Peugeot 406 som ska skrotas, men han har tappat bort nycklarna. Han har bett mig hjälpa honom att få den till skroten. Den står ganska trångt på en parkering så det skulle bli knepigt att komma åt med en biltrailer, jag är dessutom osäker på om jag får köra en sån med min bil. Det bästa vore att krossa rutan och få bort rattlåset så att jag kan bogsera den, men efter lite googlande verkar det lättare sagt än gjort?
Ett ännu bättre alternativ vore att jag tar, gör i ordning och säljer den istället för att den ska skrotas, men då måste jag få hem den först, gärna utan krossad ruta och förstört startlås.

Hur skulle ni göra?

Låt din bekant ringa skroten och låta dom hämta bilen, så skulle jag säga till honom att göra istället för du ska arbeta närapå gratis med skitgörat.

Forummoderator
26 325 Inlägg
30 april 2017
Evildan skrev:
Hakan_B skrev:

Hur skulle ni göra?

Låt din bekant ringa skroten och låta dom hämta bilen, så skulle jag säga till honom att göra istället för du ska arbeta närapå gratis med skitgörat.

Precis min tanke.
En Peugeot 406 får man ändå inte många kronor för idag, hur uppsnoffsade dom är ändå.
Inget illa menat.

Och med tanke på trådnamnet så är det inte långt till ett lås på den här tråden..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

20 Inlägg
30 april 2017
Trådstartare
Det är väl en bra poäng med att låta dom hämta. Gör dom det även om det inte finns nyckel och den står krångligt till tror ni? Regbevis finns förstås.

Forummoderator
26 325 Inlägg
30 april 2017
Hakan_B skrev:
Det är väl en bra poäng med att låta dom hämta. Gör dom det även om det inte finns nyckel och den står krångligt till tror ni? Regbevis finns förstås.

Så länge du har korrekta handlingar som bevisar att fordonet är ert så torde det inte vara några större bekymmer. Den lär dras upp på ett flak, vare sig den vill eller inte.

Edit: Om osäkerhet finns så kan man även ringa och höra vad den berörda firman som bärgar säger.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök