Ovanlig bil och ovanlig utrustning= ovanligt dyr att underhålla. I alla fall brukar det vara så.
Gått 12 år utomlands.. Saknas historik på någon av reparationerna eller stämpel i serviceboken så hade jag gått därifrån. Servad på Subaru skriver han, men kolla ändå noga och titta på vad som är gjort vid varje tillfälle.
10 000 mil står det, men den kan vara skruvad och det blir nog svårt att ta reda på eftersom det är import. Jag har dock ingen erfarenhet hur man gör för att ta reda på det.
Bodykit, 280hk twin turbo och fyrhjulsdrift. Den har nog blivit hårt körd under sina år, men det finns väldigt begränsat med information om en bil som gått utomlands i 12 år tyvärr.
En Subaru Impreza GT i stället kanske? Såldes åtminstone i Sverige och ligger något bättre i pris.
EDIT: Är det några andra fel på din Celica? Rost och annat otyg? Bussningar kan man byta ut och kostar inte mycket alls, men är lite knepiga att komma åt. En -94 Celica med lite småfel tycker jag är värd att behålla annars! Riktigt fräna såvida det inte är den minsta motorn. Passar bra att glida i nu på sommaren