caromania skrev:
M123 skrev:
caromania skrev:
Håll er till ämnet. Kolkraftverk i Asien eller plastpåsar har absolut ingenting med frågeställningen att göra.
Jag ska rensa mitt konto sen.
Detta var spiken i kistan.
Hinner tyvärr inte nu.
Förklara hur ”Varför köper inte fler miljömässigt snällare bilar” med tillverkning av elektricitet i Asien och svensk skatt på plastpåsar att göra?
Det här är alltså ingen elbilstråd. Om du hade postat det i elbilstråden så är det ett argument för att inte köpa elbil, fine men hur i hela friden tänker du att det har med t ex valet många gör att i stället för att köpa en mindre bil som drar 0,4l/mil istället köpa en xc70 eller motsvarande kloss?
Svarar dig lika som du tidigare svarat mig. "Vad är det du inte begriper?"
Merparten av alla elektroniska komponenter tillverkas i Kina och således av deras elförsörjning, vilka senare kommer att hamna i dessa miljöbilar.
Japanska industrier kommer således också att tillverka produkter med detta otyg. Vilket du flertalet gånger skrivit om att dom tillverkar mest bilar i hela världen, vilka släpper då mest ut sen va?
Så ditt svar var högst ett "Yxskaft" svar på min länk.
Varför inte fler väljer miljöbilar är för dessa finns inte allt är en skitig komplott.
Sen att du som i egenskap av moderator inte kan uppföra dig skapar bara ett forum för likatänkande. Hade du däremot artigt visat en vidare och kanske t.o.m flyttat inlägget där du tyckte det passat bättre än det bemötandet du gav.
Du larvar dig helt för mycket sen lika att du inte behandlar användare lika utan ser genom fingrarna för kompisar gör det hela osmakligt.
Så nu kan du radera mitt konto.
Alla andra får ha det gott.