Jag vill härmed varna för att låta autoexperten utföra tjänster på era bilar.
Varning för starka bilder.
Del 1 i såhär kan det se ut när autoexperten däckar om..
Det här blir en serie i ett antal bilder som ska berätta hur det går till när en konsument får sina fälgar förstörda vid en däckomläggning på en av sveriges största bilverkstadskedjor, och hur det hanteras inom en koncern som påstår att ”en Autoexpertenansluten bilverkstad gör att du som kund kan känna dig trygg och säker”. Jag kan väl redan nu avslöja att det känns varken tryggt eller säkert att lämna ifrån sig en bil till det här företaget. Fram till idag har jag valt att hålla tyst, med respekt för företagets försök att åtgärda mitt missnöje. Syftet med detta inlägg är att varna andra.
Allting började för ett par veckor sedan med en beställning av däck via bythjul.com, och sedan ett val av däckomläggare hos en autoexperten-verkstad.(Bythjul har ingen skuld i detta ärende, men mer om det längre fram).
Jag vill börja med att berätta att jag inte anser att det är den enskilda näringsidkaren av den verkstad jag besökte som begått det största misstaget. De har försökt att åtgärda felet men resultatet jag ska visa er kommer belysa att utbildning av personal och kvalité inte är deras starka sida. Verkstaden erbjöd sig att åtgärda felet och jag är inte nöjd med resultatet(som ni kommer att se längre fram i serien), så jag bestämde mig för att ta det vidare inom koncernen när responsen och viljan från verkstaden upphörde….
Den här historien ska visa hur ett företag slingrar sig fram med bortförklaringar och inte är villig att ta ansvar för när en kund hamnar i kläm. Ni ska få se något som för en bilintresserad kan liknas vid skräckbilder , ni ska få ta del av bortförklaringar, mailkonversationer och referat.
Vi börjar berättelsen med de här bilderna.
Här ser man tydligt hur däckomläggaren har försökt bryta lös de gamla gummit, riktigt fint ellerhur?!
Sen när hjulet skulle avlägsnas från maskin blev det lite galet
Senare ska ni få se något mycket värre….insidan....
(frågor besvaras i privata meddelanden).