4616
Sök

Varning för Autoexperten utfärdas

101 Inlägg
21 maj 2017
Trådstartare
#1
Jag vill härmed varna för att låta autoexperten utföra tjänster på era bilar.
Varning för starka bilder.


Del 1 i såhär kan det se ut när autoexperten däckar om..


Det här blir en serie i ett antal bilder som ska berätta hur det går till när en konsument får sina fälgar förstörda vid en däckomläggning på en av sveriges största bilverkstadskedjor, och hur det hanteras inom en koncern som påstår att ”en Autoexpertenansluten bilverkstad gör att du som kund kan känna dig trygg och säker”. Jag kan väl redan nu avslöja att det känns varken tryggt eller säkert att lämna ifrån sig en bil till det här företaget. Fram till idag har jag valt att hålla tyst, med respekt för företagets försök att åtgärda mitt missnöje. Syftet med detta inlägg är att varna andra.


Allting började för ett par veckor sedan med en beställning av däck via bythjul.com, och sedan ett val av däckomläggare hos en autoexperten-verkstad.(Bythjul har ingen skuld i detta ärende, men mer om det längre fram).


Jag vill börja med att berätta att jag inte anser att det är den enskilda näringsidkaren av den verkstad jag besökte som begått det största misstaget. De har försökt att åtgärda felet men resultatet jag ska visa er kommer belysa att utbildning av personal och kvalité inte är deras starka sida. Verkstaden erbjöd sig att åtgärda felet och jag är inte nöjd med resultatet(som ni kommer att se längre fram i serien), så jag bestämde mig för att ta det vidare inom koncernen när responsen och viljan från verkstaden upphörde….


Den här historien ska visa hur ett företag slingrar sig fram med bortförklaringar och inte är villig att ta ansvar för när en kund hamnar i kläm. Ni ska få se något som för en bilintresserad kan liknas vid skräckbilder , ni ska få ta del av bortförklaringar, mailkonversationer och referat.


Vi börjar berättelsen med de här bilderna.
Här ser man tydligt hur däckomläggaren har försökt bryta lös de gamla gummit, riktigt fint ellerhur?!
Sen när hjulet skulle avlägsnas från maskin blev det lite galet sad



Senare ska ni få se något mycket värre….insidan....
(frågor besvaras i privata meddelanden).


https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8400/8400-6a72121711dd6033af70b269621768f2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8400/8400-46f335044786d386248a23a44c9e1f89.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8400/8400-2142a47c6773389d87536615acc9609b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8400/8400-4775a05177346271fd77082beb4f23dc.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8400/8400-4a1530061022cbb38543fe3e5500a6d0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8400/8400-d7a6389591c1b31ab28bd961faa4d642.jpg
Senast redigerat av mrlarssa (21 maj 2017)

101 Inlägg
21 maj 2017
Trådstartare
#2
Del 2 i såhär kan det se ut när autoexperten däckar om..

Eftersom det inte var helt tydligt tidigare så kommer lite mer info redan nu:
-    Det är inte mekanikerna eller de enskilda verkstäderna jag kritiserar.
-    Ärendet är hanterat via den aktuella verkstaden, kundtjänst och bolagets VD. Där tog det slut och jag ska visa hur jag blev behandlad.
-    Bythjul.com har varit en riktigt bra kundhanterare, de har fört en dialog, ställt frågor och frågat efter bilder. Och sedan agerat, önskar fler var som de! Något som autoexperten överhuvudtaget inte brytt sig om.
-    Syftet är att varna andra för hur mycket ”du kan vara trygg och säker” betyder.

Här är nästa bild, insidan.

Den visar hur du balanserar ett hjul utan att behöva byta ut vikterna. Det är också ett bevis på hur du hugger bort gamla vikter på ett snyggt sätt. Något som inte syns på bilderna är hur maskinen på insidan klämt stora märken på insidan av fälgarna….


https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8400/8400-9923c4ec5e2ada131a75a7241b96257e.jpg

8 883 Inlägg
21 maj 2017
#3
Meningslöst att ta det i ett forum då företaget knappast kommer att bemöta dig här, bättre du tar det direkt med dom.
Nu blir det ju bara ordbajseri från din sida.

Fotograf på tierpidag.se

101 Inlägg
21 maj 2017
Trådstartare
#4
Jag tänker visa hur det gick till och sedan länka hit. Bemötande av företaget har jag fått nog av. Men tack för din åsikt i alla fall.

Muttley
21 maj 2017
#5
mrlarssa skrev:
Jag tänker visa hur det gick till och sedan länka hit. Bemötande av företaget har jag fått nog av. Men tack för din åsikt i alla fall.

Har bjudit in Autoexperten nu så att ni kan ta en tvåvägskommunikation.  Då de är helt meningslöst att köra 1 vägs.

Evildan
21 maj 2017
#6
Muttley skrev:
mrlarssa skrev:
Jag tänker visa hur det gick till och sedan länka hit. Bemötande av företaget har jag fått nog av. Men tack för din åsikt i alla fall.

Har bjudit in Autoexperten nu så att ni kan ta en tvåvägskommunikation.  Då de är helt meningslöst att köra 1 vägs.

Toppen. Jag tror däremot att det strider mot företagets policy/rutiner att diskutera dylikt på dylikt vis.

1 271 Inlägg
21 maj 2017
#7
Kämpa på! Jag jobbar med ett case till ARN mot Volkswagen i Kista (Stockholm) som förstört fyra av mina fälgar.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

1 271 Inlägg
21 maj 2017
#8
mrlarssa skrev:
Del 2 i såhär kan det se ut när autoexperten däckar om..

Eftersom det inte var helt tydligt tidigare så kommer lite mer info redan nu:
-    Det är inte mekanikerna eller de enskilda verkstäderna jag kritiserar.
-    Ärendet är hanterat via den aktuella verkstaden, kundtjänst och bolagets VD. Där tog det slut och jag ska visa hur jag blev behandlad.
-    Bythjul.com har varit en riktigt bra kundhanterare, de har fört en dialog, ställt frågor och frågat efter bilder. Och sedan agerat, önskar fler var som de! Något som autoexperten överhuvudtaget inte brytt sig om.
-    Syftet är att varna andra för hur mycket ”du kan vara trygg och säker” betyder.

Här är nästa bild, insidan.

Den visar hur du balanserar ett hjul utan att behöva byta ut vikterna. Det är också ett bevis på hur du hugger bort gamla vikter på ett snyggt sätt. Något som inte syns på bilderna är hur maskinen på insidan klämt stora märken på insidan av fälgarna….


https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8400/8400-9923c4ec5e2ada131a75a7241b96257e.jpg

Ser ut som en rivningsfirma jobbat på dina fälgar. Vilken verkstad gäller det?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Muttley
21 maj 2017
#9
Evildan skrev:
Muttley skrev:
mrlarssa skrev:
Jag tänker visa hur det gick till och sedan länka hit. Bemötande av företaget har jag fått nog av. Men tack för din åsikt i alla fall.

Har bjudit in Autoexperten nu så att ni kan ta en tvåvägskommunikation.  Då de är helt meningslöst att köra 1 vägs.

Toppen. Jag tror däremot att det strider mot företagets policy/rutiner att diskutera dylikt på dylikt vis.

Tror det dessvärre med.
Men nu vet de ju om det, och kan ta kontakt med denne man.

Trodde inte man fick hänga ut företag hur arg man än var här smile

1 Inlägg
22 maj 2017
#10
Autoexperten har inte för avsikt att gå in på enskilda fall inom verkstadskedjan. Vi har en dialog med kunden och Autoexperten har en tydlig policy inom kedjan som säger att: Om en tvist uppstår och parterna inte kan lösa den på egen hand kan en konsument vända sig till den kommunala konsumentvägledningen, sin motororganisation eller till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Tvister kan även prövas av allmän domstol.
ARN´s beslut är vägledande och det följer Autoexperten och dess anslutna bilverkstäder.

Forummoderator
18 004 Inlägg
22 maj 2017
#11
AutoexpertenHK skrev:
Autoexperten har inte för avsikt att gå in på enskilda fall inom verkstadskedjan. Vi har en dialog med kunden och Autoexperten har en tydlig policy inom kedjan som säger att: Om en tvist uppstår och parterna inte kan lösa den på egen hand kan en konsument vända sig till den kommunala konsumentvägledningen, sin motororganisation eller till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Tvister kan även prövas av allmän domstol.
ARN´s beslut är vägledande och det följer Autoexperten och dess anslutna bilverkstäder.

Gott så. TS kontaktar ARN och utslaget följs av Autoexperten. Därmed torde saken vara utagerad så jag låser tråden.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök