2964
Sök

Hur ser man skillnad på BMW:s sexcylindriga motorer? E36

27 Inlägg
19 augusti 2017
Trådstartare
#1
Tja!

Har en fråga som kanske framkommer som självklar för vissa, men hur ser man skillnad på bmw:s 6-cylindriga motorer om man t.ex. öppnar motorhuven? Främst E36 jag syftar på. Hur vet man om det är en 320, 323, 325 eller 328? Är det något som skiljer sig utseendemässigt? Om man t.ex. jämför en 320 och 328, vad är skillnaden utseendemässigt på motorerna? Tack på förhand haha!

Mvh Oscar

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
19 augusti 2017
#2
OscarRullarGolf skrev:
Tja!

Har en fråga som kanske framkommer som självklar för vissa, men hur ser man skillnad på bmw:s 6-cylindriga motorer om man t.ex. öppnar motorhuven? Främst E36 jag syftar på. Hur vet man om det är en 320, 323, 325 eller 328? Är det något som skiljer sig utseendemässigt? Om man t.ex. jämför en 320 och 328, vad är skillnaden utseendemässigt på motorerna? Tack på förhand haha!

Mvh Oscar

Jag kan inte ett skit om detta men förstår dig. Tycker inte att nån fråga är för dum för att ställas. Hoppas att det är nån kunnig BMW-människa som kan förklara detta för dig.
Frågar man inget får man inget veta!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 261 Inlägg
19 augusti 2017
#3
Det var en bra fråga, har inte tänkt så mycket på det.

Detta är från 320 e36. en gammal då den inte har Vanos, du ser på framsidan av motorn att det finns en något rektangulär formad sak där framme. den ser typ vit ut, man ser nu att detta är iaf icke vanos.

https://www.google.se/search?rlz=1C1CHW … bIbX8KqkM:

medans denna har vanos, man ser typ längst ner där att den ser annorlunda ut.

https://www.google.se/search?rlz=1C1CHW … J19Iq8BuM:


sen har dom lite annorlunda insug, dom ser lite annorlunda ut. 325-328 tex.
Har skrivit nu mycket huller om buller ser jag, men kan faktiskt inte riktigt se sj hur man kan se skillnad ordentligt, det enda jag kan se är ifall den har vanos eller ej.

1 966 Inlägg
19 augusti 2017
#4
Utöver det pandan nämnt finns det också en uppsjö av olika motorgenerationer inom E36. Då jag inte kan alla på rak arm saxar jag från inglesiska Wiki:
Petrol:
1.6-1.9 L (M40/M42/M43/M44) 4-cyl
2.0-3.2 L (M50/S50/M52/S52) 6-cyl
Diesel:
1.7 L (M41) 4-cyl turbo
2.5 L (M51) 6-cyl turbo
Senast redigerat av ehedman (19 augusti 2017)

27 Inlägg
19 augusti 2017
Trådstartare
#5
Tackar för alla svar! &#128516;

Tänker om man ska iväg och kolla på en e36 325 eller 328, hur kan man då garanterat veta att det är en 325 eller 328 som sitter i och ingen som bytt ut den mot en 320 liksom hehe. Är det inristat någonstans på blocket? Typ någon motorkod eller volymen på motorn? Som 2,5l eller 2,8l. Finns det något sånt man kan kolla efter?

Syftar inte på brickan som finns vid torpedväggen utan något som är inristat i motorn som "identifierar" den&#128526;

4 261 Inlägg
19 augusti 2017
#6
OscarRullarGolf skrev:
Tackar för alla svar! &#128516;

Tänker om man ska iväg och kolla på en e36 325 eller 328, hur kan man då garanterat veta att det är en 325 eller 328 som sitter i och ingen som bytt ut den mot en 320 liksom hehe. Är det inristat någonstans på blocket? Typ någon motorkod eller volymen på motorn? Som 2,5l eller 2,8l. Finns det något sånt man kan kolla efter?

Syftar inte på brickan som finns vid torpedväggen utan något som är inristat i motorn som "identifierar" den&#128526;

1: tror du märker skillnad  ifall du skulle provköra en 328 och i verkligheten så sitter det i en 320. då 320 tycker jag är dödströtta. skillnaden mellan 328-325 är inte så stort så skitsamma om nån av dom sitter i.

2: har inte hört nånsin om nån skulle sätta in en 320 tex när det satt en 325 förr eller 328 förr etc etc.

Tror för det mesta säljaren brukar ofta säga till ifall motorbyte har blivit utfört och till vilken motor. Aldrig hört om att nån har satt i en mindre effekt motor eller har lurat nån med att inte berätta vilken motor sitter i i nuläget.

Evildan
19 augusti 2017
#7
panda666 skrev:
OscarRullarGolf skrev:
Tackar för alla svar! &#128516;

Tänker om man ska iväg och kolla på en e36 325 eller 328, hur kan man då garanterat veta att det är en 325 eller 328 som sitter i och ingen som bytt ut den mot en 320 liksom hehe. Är det inristat någonstans på blocket? Typ någon motorkod eller volymen på motorn? Som 2,5l eller 2,8l. Finns det något sånt man kan kolla efter?

Syftar inte på brickan som finns vid torpedväggen utan något som är inristat i motorn som "identifierar" den&#128526;

1: tror du märker skillnad  ifall du skulle provköra en 328 och i verkligheten så sitter det i en 320. då 320 tycker jag är dödströtta. skillnaden mellan 328-325 är inte så stort så skitsamma om nån av dom sitter i.

2: har inte hört nånsin om nån skulle sätta in en 320 tex när det satt en 325 förr eller 328 förr etc etc.

Tror för det mesta säljaren brukar ofta säga till ifall motorbyte har blivit utfört och till vilken motor. Aldrig hört om att nån har satt i en mindre effekt motor eller har lurat nån med att inte berätta vilken motor sitter i i nuläget.

Då har jag historier att berätta...

Jag tänkte köpa mig en Dodge Monaco -74 med rätt Illinois utseende.
Säljaren påstod både i annonstext och vid samtal att den skulle hysa en 440cui och squad car package.
När jag kom till säljaren, 67mil enkel resa i min 200D Compact så var den en 318cui och inte ett spår av den andra speciella utrustningen. Kul, 67mil hem igen.

Har även kikat på en Caprice HGV -94 som påstods ha en 350cui, när jag slog på motornumret var det en som oftast i dom en 305cui...hittade senare en Roadmaster med 350cui.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
19 augusti 2017
#8
Evildan skrev:
panda666 skrev:
OscarRullarGolf skrev:
Tackar för alla svar! &#128516;

Tänker om man ska iväg och kolla på en e36 325 eller 328, hur kan man då garanterat veta att det är en 325 eller 328 som sitter i och ingen som bytt ut den mot en 320 liksom hehe. Är det inristat någonstans på blocket? Typ någon motorkod eller volymen på motorn? Som 2,5l eller 2,8l. Finns det något sånt man kan kolla efter?

Syftar inte på brickan som finns vid torpedväggen utan något som är inristat i motorn som "identifierar" den&#128526;

1: tror du märker skillnad  ifall du skulle provköra en 328 och i verkligheten så sitter det i en 320. då 320 tycker jag är dödströtta. skillnaden mellan 328-325 är inte så stort så skitsamma om nån av dom sitter i.

2: har inte hört nånsin om nån skulle sätta in en 320 tex när det satt en 325 förr eller 328 förr etc etc.

Tror för det mesta säljaren brukar ofta säga till ifall motorbyte har blivit utfört och till vilken motor. Aldrig hört om att nån har satt i en mindre effekt motor eller har lurat nån med att inte berätta vilken motor sitter i i nuläget.

Då har jag historier att berätta...

Jag tänkte köpa mig en Dodge Monaco -74 med rätt Illinois utseende.
Säljaren påstod både i annonstext och vid samtal att den skulle hysa en 440cui och squad car package.
När jag kom till säljaren, 67mil enkel resa i min 200D Compact så var den en 318cui och inte ett spår av den andra speciella utrustningen. Kul, 67mil hem igen.

Har även kikat på en Caprice HGV -94 som påstods ha en 350cui, när jag slog på motornumret var det en som oftast i dom en 305cui...hittade senare en Roadmaster med 350cui.

Visst kan man bli lurad, helt klart!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
18 074 Inlägg
19 augusti 2017
#9
Hittade en BMW 527.
https://www.blocket.se/goteborg/Bmw_527 … 15&w=2

Evil: En kollega åker Roadmaster till jobbet. Med 350. Hade inte satt mig i den burken utan en rejält tilltagen kontant ersättning...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
19 augusti 2017
#10
Hybrid_ skrev:
Hittade en BMW 527.
https://www.blocket.se/goteborg/Bmw_527 … 15&w=2

Evil: En kollega åker Roadmaster till jobbet. Med 350. Hade inte satt mig i den burken utan en rejält tilltagen kontant ersättning...

https://www1.garaget.org/archive/105/104261/122802/large_122802-1149142.jpg
Den ser inte ut på det här viset antar jag.

4 261 Inlägg
20 augusti 2017
#11
Evildan skrev:
panda666 skrev:
OscarRullarGolf skrev:
Tackar för alla svar! &#128516;

Tänker om man ska iväg och kolla på en e36 325 eller 328, hur kan man då garanterat veta att det är en 325 eller 328 som sitter i och ingen som bytt ut den mot en 320 liksom hehe. Är det inristat någonstans på blocket? Typ någon motorkod eller volymen på motorn? Som 2,5l eller 2,8l. Finns det något sånt man kan kolla efter?

Syftar inte på brickan som finns vid torpedväggen utan något som är inristat i motorn som "identifierar" den&#128526;

1: tror du märker skillnad  ifall du skulle provköra en 328 och i verkligheten så sitter det i en 320. då 320 tycker jag är dödströtta. skillnaden mellan 328-325 är inte så stort så skitsamma om nån av dom sitter i.

2: har inte hört nånsin om nån skulle sätta in en 320 tex när det satt en 325 förr eller 328 förr etc etc.

Tror för det mesta säljaren brukar ofta säga till ifall motorbyte har blivit utfört och till vilken motor. Aldrig hört om att nån har satt i en mindre effekt motor eller har lurat nån med att inte berätta vilken motor sitter i i nuläget.

Då har jag historier att berätta...

Jag tänkte köpa mig en Dodge Monaco -74 med rätt Illinois utseende.
Säljaren påstod både i annonstext och vid samtal att den skulle hysa en 440cui och squad car package.
När jag kom till säljaren, 67mil enkel resa i min 200D Compact så var den en 318cui och inte ett spår av den andra speciella utrustningen. Kul, 67mil hem igen.

Har även kikat på en Caprice HGV -94 som påstods ha en 350cui, när jag slog på motornumret var det en som oftast i dom en 305cui...hittade senare en Roadmaster med 350cui.

fan vad trist med 67 mil bara för att bli besviken sådär. Lagom nöjd när man ser att det sitter i fel grejer i. Men har inte hört så många fall där folk hinkar i en 320 i en bil som hade 328 i från början. Då märker man väl att bilfan är väldigt seg^^

6 104 Inlägg
20 augusti 2017
#12
OscarRullarGolf skrev:
Tackar för alla svar! &#128516;

Tänker om man ska iväg och kolla på en e36 325 eller 328, hur kan man då garanterat veta att det är en 325 eller 328 som sitter i och ingen som bytt ut den mot en 320 liksom hehe. Är det inristat någonstans på blocket? Typ någon motorkod eller volymen på motorn? Som 2,5l eller 2,8l. Finns det något sånt man kan kolla efter?

Syftar inte på brickan som finns vid torpedväggen utan något som är inristat i motorn som "identifierar" den&#128526;

Här finns den info som du behöver: http://www.ge39.com/files/zeigeinfo.pdf

6 104 Inlägg
20 augusti 2017
#13
Evildan skrev:
Då har jag historier att berätta...

Jag tänkte köpa mig en Dodge Monaco -74 med rätt Illinois utseende.
Säljaren påstod både i annonstext och vid samtal att den skulle hysa en 440cui och squad car package.
När jag kom till säljaren, 67mil enkel resa i min 200D Compact så var den en 318cui och inte ett spår av den andra speciella utrustningen. Kul, 67mil hem igen.

Då förstår jag varför du övergått till batteribilar roll

Evildan
20 augusti 2017
#14
Svarte_Orm skrev:
Evildan skrev:
Då har jag historier att berätta...

Jag tänkte köpa mig en Dodge Monaco -74 med rätt Illinois utseende.
Säljaren påstod både i annonstext och vid samtal att den skulle hysa en 440cui och squad car package.
När jag kom till säljaren, 67mil enkel resa i min 200D Compact så var den en 318cui och inte ett spår av den andra speciella utrustningen. Kul, 67mil hem igen.

Då förstår jag varför du övergått till batteribilar roll

För att folk är arslen eller för att slippa åka tysk bil?

27 Inlägg
20 augusti 2017
Trådstartare
#15
Svarte_Orm skrev:
OscarRullarGolf skrev:
Tackar för alla svar! &#128516;

Tänker om man ska iväg och kolla på en e36 325 eller 328, hur kan man då garanterat veta att det är en 325 eller 328 som sitter i och ingen som bytt ut den mot en 320 liksom hehe. Är det inristat någonstans på blocket? Typ någon motorkod eller volymen på motorn? Som 2,5l eller 2,8l. Finns det något sånt man kan kolla efter?

Syftar inte på brickan som finns vid torpedväggen utan något som är inristat i motorn som "identifierar" den&#128526;

Här finns den info som du behöver: http://www.ge39.com/files/zeigeinfo.pdf

Precis det där jag var ute efter! Tack så mycket för hjälpen! big_smile
Senast redigerat av OscarRullarGolf (20 augusti 2017)

Evildan
20 augusti 2017
#16
panda666 skrev:
Evildan skrev:
panda666 skrev:

1: tror du märker skillnad  ifall du skulle provköra en 328 och i verkligheten så sitter det i en 320. då 320 tycker jag är dödströtta. skillnaden mellan 328-325 är inte så stort så skitsamma om nån av dom sitter i.

2: har inte hört nånsin om nån skulle sätta in en 320 tex när det satt en 325 förr eller 328 förr etc etc.

Tror för det mesta säljaren brukar ofta säga till ifall motorbyte har blivit utfört och till vilken motor. Aldrig hört om att nån har satt i en mindre effekt motor eller har lurat nån med att inte berätta vilken motor sitter i i nuläget.

Då har jag historier att berätta...

Jag tänkte köpa mig en Dodge Monaco -74 med rätt Illinois utseende.
Säljaren påstod både i annonstext och vid samtal att den skulle hysa en 440cui och squad car package.
När jag kom till säljaren, 67mil enkel resa i min 200D Compact så var den en 318cui och inte ett spår av den andra speciella utrustningen. Kul, 67mil hem igen.

Har även kikat på en Caprice HGV -94 som påstods ha en 350cui, när jag slog på motornumret var det en som oftast i dom en 305cui...hittade senare en Roadmaster med 350cui.

fan vad trist med 67 mil bara för att bli besviken sådär. Lagom nöjd när man ser att det sitter i fel grejer i. Men har inte hört så många fall där folk hinkar i en 320 i en bil som hade 328 i från början. Då märker man väl att bilfan är väldigt seg^^

Cirka 1995 ringde jag på en annons i Gula Tidningen, en -78 BMW 323i e21 erbjöds till rätt pengar. Frågade säljaren om bilen var i originalskick och allt fungerade som det skulle. Allt var bra och allt lät bra när jag ringde bilregistret.
Tog den gamla Ascona A och fick med en kompis de tolv milen upp till tokstan.
Säljaren glider in på OK-macken i en plåtmässigt till synes mycket fräsch e21 med det eftertraktade 323 på bakluckan, fast trots kringfarande trafik tyckte jag den lät lite underligt. Efter en snabb handtryckning började jag med att öppna motorhuven och hittade där en förgasarförsedd M10 !

Polarn min såg lika överraskad ut han också, vi satte oss utan ett ord till säljaren i Asconan och åkte därifrån.

Har fler sådana historier från tiden som bilhandlare före internet.

Nu är det enklare både med möjligheterna till foton och söka information om bilen online.

4 261 Inlägg
20 augusti 2017
#17
Evildan skrev:
panda666 skrev:
Evildan skrev:

Då har jag historier att berätta...

Jag tänkte köpa mig en Dodge Monaco -74 med rätt Illinois utseende.
Säljaren påstod både i annonstext och vid samtal att den skulle hysa en 440cui och squad car package.
När jag kom till säljaren, 67mil enkel resa i min 200D Compact så var den en 318cui och inte ett spår av den andra speciella utrustningen. Kul, 67mil hem igen.

Har även kikat på en Caprice HGV -94 som påstods ha en 350cui, när jag slog på motornumret var det en som oftast i dom en 305cui...hittade senare en Roadmaster med 350cui.

fan vad trist med 67 mil bara för att bli besviken sådär. Lagom nöjd när man ser att det sitter i fel grejer i. Men har inte hört så många fall där folk hinkar i en 320 i en bil som hade 328 i från början. Då märker man väl att bilfan är väldigt seg^^

Cirka 1995 ringde jag på en annons i Gula Tidningen, en -78 BMW 323i e21 erbjöds till rätt pengar. Frågade säljaren om bilen var i originalskick och allt fungerade som det skulle. Allt var bra och allt lät bra när jag ringde bilregistret.
Tog den gamla Ascona A och fick med en kompis de tolv milen upp till tokstan.
Säljaren glider in på OK-macken i en plåtmässigt till synes mycket fräsch e21 med det eftertraktade 323 på bakluckan, fast trots kringfarande trafik tyckte jag den lät lite underligt. Efter en snabb handtryckning började jag med att öppna motorhuven och hittade där en förgasarförsedd M10 !

Polarn min såg lika överraskad ut han också, vi satte oss utan ett ord till säljaren i Asconan och åkte därifrån.

Har fler sådana historier från tiden som bilhandlare före internet.

Nu är det enklare både med möjligheterna till foton och söka information om bilen online.

trist, men alltid kul o åka o kolla på bilar med en kompis;) haru vart med om nån modernare bil där det har varit nått konstigt senaste tiden? Så folk tror att man inte skulle märka ifall det sitter nått annat istället för original?

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 augusti 2017
#18
panda666 skrev:
Evildan skrev:
panda666 skrev:

fan vad trist med 67 mil bara för att bli besviken sådär. Lagom nöjd när man ser att det sitter i fel grejer i. Men har inte hört så många fall där folk hinkar i en 320 i en bil som hade 328 i från början. Då märker man väl att bilfan är väldigt seg^^

Cirka 1995 ringde jag på en annons i Gula Tidningen, en -78 BMW 323i e21 erbjöds till rätt pengar. Frågade säljaren om bilen var i originalskick och allt fungerade som det skulle. Allt var bra och allt lät bra när jag ringde bilregistret.
Tog den gamla Ascona A och fick med en kompis de tolv milen upp till tokstan.
Säljaren glider in på OK-macken i en plåtmässigt till synes mycket fräsch e21 med det eftertraktade 323 på bakluckan, fast trots kringfarande trafik tyckte jag den lät lite underligt. Efter en snabb handtryckning började jag med att öppna motorhuven och hittade där en förgasarförsedd M10 !

Polarn min såg lika överraskad ut han också, vi satte oss utan ett ord till säljaren i Asconan och åkte därifrån.

Har fler sådana historier från tiden som bilhandlare före internet.

Nu är det enklare både med möjligheterna till foton och söka information om bilen online.

trist, men alltid kul o åka o kolla på bilar med en kompis;) haru vart med om nån modernare bil där det har varit nått konstigt senaste tiden? Så folk tror att man inte skulle märka ifall det sitter nått annat istället för original?

Jag åkte till Göteborg för att plocka hem en mycket ovanlig manuell Rover 827 Coupe som skulle haft en Honda V6. När jag lyfte på locket så visade det sig att det var en 2.0turbo. Jag köpte självklart bilen ändå och har haft den i 10 år. Det roliga är att enligt Carinfo så är det en 827 med Honda V6. Otroligt kul.

Jag och farsan åkte för att kolla på en Rover 820 automat. Det visade sig vara en 825 med Rovers V6 och inte Rovers raka fyra på 2 liter. Vi köpte inte bilen eftersom den KV6-modellen käkar topplockspackningar till frukost och den raka fyran kan gå miljoner mil utan att hosta. När jag sa till säljaren att det var en V6a så tittade han förvånat på mig och sa: "Är det?"

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 261 Inlägg
20 augusti 2017
#19
caromania skrev:
panda666 skrev:
Evildan skrev:
Cirka 1995 ringde jag på en annons i Gula Tidningen, en -78 BMW 323i e21 erbjöds till rätt pengar. Frågade säljaren om bilen var i originalskick och allt fungerade som det skulle. Allt var bra och allt lät bra när jag ringde bilregistret.
Tog den gamla Ascona A och fick med en kompis de tolv milen upp till tokstan.
Säljaren glider in på OK-macken i en plåtmässigt till synes mycket fräsch e21 med det eftertraktade 323 på bakluckan, fast trots kringfarande trafik tyckte jag den lät lite underligt. Efter en snabb handtryckning började jag med att öppna motorhuven och hittade där en förgasarförsedd M10 !

Polarn min såg lika överraskad ut han också, vi satte oss utan ett ord till säljaren i Asconan och åkte därifrån.

Har fler sådana historier från tiden som bilhandlare före internet.

Nu är det enklare både med möjligheterna till foton och söka information om bilen online.

trist, men alltid kul o åka o kolla på bilar med en kompis;) haru vart med om nån modernare bil där det har varit nått konstigt senaste tiden? Så folk tror att man inte skulle märka ifall det sitter nått annat istället för original?

Jag åkte till Göteborg för att plocka hem en mycket ovanlig manuell Rover 827 Coupe som skulle haft en Honda V6. När jag lyfte på locket så visade det sig att det var en 2.0turbo. Jag köpte självklart bilen ändå och har haft den i 10 år. Det roliga är att enligt Carinfo så är det en 827 med Honda V6. Otroligt kul.

Jag och farsan åkte för att kolla på en Rover 820 automat. Det visade sig vara en 825 med Rovers V6 och inte Rovers raka fyra på 2 liter. Vi köpte inte bilen eftersom den KV6-modellen käkar topplockspackningar till frukost och den raka fyran kan gå miljoner mil utan att hosta. När jag sa till säljaren att det var en V6a så tittade han förvånat på mig och sa: "Är det?"

wow tänkte aldrig på att det skulle vara så vanligt med sånt, luras folk medvetet eller har dom ingen aning om vad det sitter för grejer i deras bilar?

Nu i efterhand kanske det inte sitter en 530 i min e39 då bilen inte känns så otroligt pigg;) men det kanske är bara en gammal trött bimmer trots allt.
Senast redigerat av panda666 (20 augusti 2017)

Evildan
21 augusti 2017
#20
panda666 skrev:
caromania skrev:
panda666 skrev:

trist, men alltid kul o åka o kolla på bilar med en kompis;) haru vart med om nån modernare bil där det har varit nått konstigt senaste tiden? Så folk tror att man inte skulle märka ifall det sitter nått annat istället för original?

Jag åkte till Göteborg för att plocka hem en mycket ovanlig manuell Rover 827 Coupe som skulle haft en Honda V6. När jag lyfte på locket så visade det sig att det var en 2.0turbo. Jag köpte självklart bilen ändå och har haft den i 10 år. Det roliga är att enligt Carinfo så är det en 827 med Honda V6. Otroligt kul.

Jag och farsan åkte för att kolla på en Rover 820 automat. Det visade sig vara en 825 med Rovers V6 och inte Rovers raka fyra på 2 liter. Vi köpte inte bilen eftersom den KV6-modellen käkar topplockspackningar till frukost och den raka fyran kan gå miljoner mil utan att hosta. När jag sa till säljaren att det var en V6a så tittade han förvånat på mig och sa: "Är det?"

wow tänkte aldrig på att det skulle vara så vanligt med sånt, luras folk medvetet eller har dom ingen aning om vad det sitter för grejer i deras bilar?

Nu i efterhand kanske det inte sitter en 530 i min e39 då bilen inte känns så otroligt pigg;) men det kanske är bara en gammal trött bimmer trots allt.

https://m.blocket.se/sodermanland/Den_b … 12&w=3

BMW V6...nej folk har tamejfan ingen koll.


Sök