Evildan skrev:
panda666 skrev:
OscarRullarGolf skrev:
Tackar för alla svar! 😄
Tänker om man ska iväg och kolla på en e36 325 eller 328, hur kan man då garanterat veta att det är en 325 eller 328 som sitter i och ingen som bytt ut den mot en 320 liksom hehe. Är det inristat någonstans på blocket? Typ någon motorkod eller volymen på motorn? Som 2,5l eller 2,8l. Finns det något sånt man kan kolla efter?
Syftar inte på brickan som finns vid torpedväggen utan något som är inristat i motorn som "identifierar" den😎
1: tror du märker skillnad ifall du skulle provköra en 328 och i verkligheten så sitter det i en 320. då 320 tycker jag är dödströtta. skillnaden mellan 328-325 är inte så stort så skitsamma om nån av dom sitter i.
2: har inte hört nånsin om nån skulle sätta in en 320 tex när det satt en 325 förr eller 328 förr etc etc.
Tror för det mesta säljaren brukar ofta säga till ifall motorbyte har blivit utfört och till vilken motor.
Aldrig hört om att nån har satt i en mindre effekt motor eller har lurat nån med att inte berätta vilken motor sitter i i nuläget.
Då har jag historier att berätta...
Jag tänkte köpa mig en Dodge Monaco -74 med rätt Illinois utseende.
Säljaren påstod både i annonstext och vid samtal att den skulle hysa en 440cui och squad car package.
När jag kom till säljaren, 67mil enkel resa i min 200D Compact så var den en 318cui och inte ett spår av den andra speciella utrustningen. Kul, 67mil hem igen.
Har även kikat på en Caprice HGV -94 som påstods ha en 350cui, när jag slog på motornumret var det en som oftast i dom en 305cui...hittade senare en Roadmaster med 350cui.
Visst kan man bli lurad, helt klart!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!