skitnice! du ska alltså inte använda bak-coilsen? och det är separat "fjäder+sänkmojäng" och "dämpare" ? kan man få lite mått på dom där och nån bild så kanske jag är intresserad av att köpa det av dig tänkt till min ke70 i så fall. hur kommer det sig att du inte ska ha dom? passar inte?
skitnice! du ska alltså inte använda bak-coilsen? och det är separat "fjäder+sänkmojäng" och "dämpare" ? kan man få lite mått på dom där och nån bild så kanske jag är intresserad av att köpa det av dig tänkt till min ke70 i så fall. hur kommer det sig att du inte ska ha dom? passar inte?
Tackar Nej fjädrarna är koniska i båda ändar,ska använda mig av coilsen bak från min v70II då jag sparade dem efter inlösen med en älg. Dem är koniska å är perfa över de stora koniska plåtstoppet på org rambenet bak Sen svetsar jag bara på en rörstump på fästet på bakaxeln för att den ska ligga kvar nertill fjädern å dämparen ska jag förlänga den justerbara botten på så den blir tillräckligt lång
vad kör du för tjocklek på plåten som du lagar skärmarna med?
Hehe köpte skärmkanterna på autodoc typ å de visade sig vara olika tjocklekar 0,7 å 0,9mm typ men all egen är i 0,7 är de org i de flesta japanska bilar osv (billig tillverkning)
Trevligt projekt! Ser jäkligt bra ut tycker jag. Gillar du kör ren stil på bakplåten, kanske lika fram?
Hehe man tackar Hehe ja org stöten är kass sen förut å är i typ skumgummiplast så svår å laga så tänkte kör utan med lite rejsstuk å anstjärtsvinge (typ R B) å läpp fram å vit text på däck Ja de blir nå ist för stöten pga "parkbänks"stuket inte alls passar har många planer på en egen modell som går å bulta dit osv så msn slipper förstöra bilen
Trevligt projekt! Ser jäkligt bra ut tycker jag. Gillar du kör ren stil på bakplåten, kanske lika fram?
Hehe man tackar Hehe ja org stöten är kass sen förut å är i typ skumgummiplast så svår å laga så tänkte kör utan med lite rejsstuk å anstjärtsvinge (typ R B) å läpp fram å vit text på däck Ja de blir nå ist för stöten pga "parkbänks"stuket inte alls passar har många planer på en egen modell som går å bulta dit osv så msn slipper förstöra bilen
Hehe tackar Ja jag älskar å göra eget å egna lösningar har lite funderingar bla på takluckan,åker endast bakåt.. vill ju ha på lut hahaha så ev blire sån fix bla
Åååh den tråden har jag läst igenom förr sjuuukt imponerande å noggrant jobb ! sånt är härligt,ska liksom se org ut så ingen märker ska kika igenom den igen nu när ungarna somnat
Hallå Nu är de dags igen med en update Har svetsa hjulhus bak på förarsidan,samt svetsa dit nya kanten bak samt börja bygga på framskärmen som är bra rostig..men men finns inga häromkring å köpa så bara å köra på..
Lite bilder på de hela
Nedre kanten på bakskärm bakom hjulet inpass samt kapning på g.
Kasst bakom där så knepa ihop lite (ändå under,syns ju inte )
Svetsat utsidan
Lite av hjulhuset på g
Lagning främredel av hjulhus innan slipa av svetsar