Klassiskt blårök fick mig att misstänka att turbon var på upphällning och det stämde. Det var glappig både axiellt och radiellt något som i sin tur sliter på tätningsringarna!
tog hela fredakvällen samt halva lördagen att få bytt. Riktigt svårt att komma åt underifrån för att tex montera olja ut och muttrarna på grenröret eftersom vinkelväxeln tog upp all plats, men det gick och bra blev det
För ett tag sedan ställa jag undan bilen på vinterförvaring! Men har haft fullt upp med att inreda mitt nya garage så har inte hunnit uppdatera Men nu står den varmt och skönt och jag har lite planer för vintern: Göra en seriös polering, ångdamsuga mattorna, göra rent hela inredningen noga, byta högtalare dörrar, byta drivaxlar och skivor fram, eventuella lacka om backspegelkåpor och en list på förarsidan
Nu är det full rulle i garaget! Har plockat ur drivaxklarna och tagit loss innerskärmarna. Nya drivknutar och skivor är på väg. När allt sitter ihop blir det tvätt av hjulhus samt på med lite rostskydd
Sådana här projekt är riktigt roligt och läsa, fortsätt gärna uppdatera oss bilen ser kanon fin ut och blir finare o finare för varje gång du uppdaterar
Sådana här projekt är riktigt roligt och läsa, fortsätt gärna uppdatera oss bilen ser kanon fin ut och blir finare o finare för varje gång du uppdaterar
Tack så mycket! Kul när folk uppskattar det. Jag ska uppdatera mer
Bytte även kontakterna till dimljusen eftersom kablarna glappade. Köpte ny kontaktstycke på Volvo där det kom i delar så fick pilla ihop det själv.
Använde krympslang för att hålla kontakten extra tät från fukt. Lödade ihop skarven och krympte slang över för att slutligen linda eltejp runt allt i hop Lättaste sättet att komma åt sladden var att plocka ur blinkersen och drar ut den den vägen
Köpte Volvos tillbehörskatalog på en marknad! I den läste jag om lite roliga extra utrustning som fanns att köpa, bla Volvos ställbara Öhlins dämparna. Blev genast nyfiken och kollade på Brabil om Volvo hade något kvar. Jodå bakdämparna fanns samt fjäderbensstaget så köpte det i ren hast. Men för att kunna använda Öhlins dämparna behöver man både fram och bak enligt Volvos instruktioner, så får jag tag på fram dämparna och rätt fjädrar någon dag så kanske jag byter
Fjäderbensstaget monterade jag iaf och nu blir nästa fokus att snygga till i motorrummet!