Vad vill jag göra med bilen?Så när jag först köpte bilen tänkte jag att jag inte skulle göra något med en, serva, köra, tvätta typ. Men nej, det är tråkigt. Ser så mycket snygga bilar på vägarna och jag kan inte låta bli att låta min bil vara som den är.
Först och främst så blev det fälgar, funderade på om jag skulle använda mina gamla RS6or jag hade till min gamle B5a.
Fälgarna är dock tyvärr sletna, en del lacksläpp, stenskott och skrapade. Så dem skickade jag med min gamla bil när jag sålde den, happ vad skulle jag köra på då? Finns så mycket snyggt, ABS355, Vossen etc.
Men jag har alltid tyckt att JR fälgar är snygga, speciellt JR11 och JR20. Men vad för storlek skulle jag köra? Dem gamla Audi Rotor fälgarna på bilen var 18x8,5" och dem satt rätt fint på bilen. (Snyggare sänkt såklart). Men det var ungefär 2cm ut till kanten, självklart ska fälgarna sitta flush.
Jag insåg snabbt att köra 18x9,5" skulle bli lite för brett, jag vill inte skrapa upp skärmarna eller däcken för jag vill fortfarande bibehålla en åkbar bil. Så spacers kommer sitta bakom fälgarna för att få dem precis där jag vill ha dem.
Köpte ett par begagnade 18x8,5" JR11'or ifrån en kille som köpte fel fälgar till sin bil, aldrig använda. Perfekt!
Nu blir det att beställa lite gummi, spacers och några snyggare hjulbultar